Söker biljett: Första klass till New York

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Alpg, 16 Maj 2014.

1. Alpg

Alpg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Alla!

Dax att ta med Mamma på resa och hon vill till NYC helst. Så behöver er hjälp att hitta en bra biljett i first class.

Utresa: ARN
    Destination: 1:a val NYC. Men kan åka till annan destination om bra deal finns.

Ut resa: Tidigast 19: Maj - Men helst under Juni månad.
    Hemresa: 1 vecka efter utresa, men e flexibelt på några dagar +/- iaf.
    Antal resande: 2st Vuxna
    Kabinklass: First

Preferred Airline: Spelar ingen roll, men har GGL kort på British Airways.
    Viktigaste: Upplevelsen ombord och Biljettpris. Kan tänka mig att flyga runt i världen om det ger ett bättre pris.

Tack på för hand!

/A

2. Om du är BAEC GGL, och inte har testat de överlägsna (jämfört med British Airways) Förstaklass produkterna med Lufthansa och Swiss skulle jag rekommendera dessa:
    Lufthansa ® Sweden - First Class Flights

Notera att du måste boka minimum 28 dagar innan avresa, så avresa blir från mitten an juni och framåt

1 person likes this.
  3. Alpg

Alpg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Senator för tipset!

Va inne på länken men hittade inte NYC som destination. Prövade att boka Boston i mitten av juni istället men fick svar att (This fare option is not defined in our database.) Erbjudandet kanske har gått ut?

4. Alpg

Alpg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    A380*G - Ja jag har en gäng Avios ;) Men just sträckorna NYC & LAX är typ omöjliga att hitta reward på hos British Airways iaf. Riktigt irriterande då jag flyger väldigt mycket på L.A

Kollade över ett år fram i tiden för ett tag sen på ARN-LAX och hittade inte en enda reward seat i first! Riktigt illa tycker ja!!

/A

1 person likes this.
  5. Alpg

Alpg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja jag tycker det är uselt oxå! Är tyvärr ganska mycket jag inte gillar med BAEC på senaste...

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte möjligt att använda dina "jokers" för att öppna upp awardplatser?

7. vega

vega Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Alpg

Alpg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Vega!

Kan verkligen vara ngt!

9. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du redan använt upp dina GGL joker? Annars kan det kanske vara ett alternativ för att öppna upp tillgänglighet på just dessa linjer med hög efterfrågan.

10. Jag postade denna medveten om att NYC (av någon anledning) inte finns med på listan. Du var öppen för andra förslag.

Mitt tips är Lufthansa B747-400 till Chicago på utresan och Swiss A330-300 på hemresan. En optimal upplevelse

Jag har inte haft så svårt att hitta Avios F till NYC, LAX är en annan femma...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!