Söker biljett för att nå status: Göteborg - Cleveland

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av GillBates, 28 Maj 2014.

1. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Göteborg
    Var är din destination? Cleveland
    När vill/behöver du resa ut? 22-24 agusti. (Måste vara framme 24:e)
    När vill/behöver du komma hem? 28:e + 2 dagar
    Hur länge vill du vara borta? Se ovan
    Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    I vilken kabinklass? helst i Business class
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? OW eller *A
    Vad är din budget? ca 15 000
    Vad är det viktigaste för dig? att om möjligt bli OW Sapphire eller *A Gold (för enkelhets skull så har jag i princip inga miles innan)
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Visst, om det innebär bättre intjäning.

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg mener der findes lignende priser fra Göteborg, se dette link fra tråden i British Airways forummet: The business class sale - British Airways

3. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försöker boka visa British Airways.com, men får inte till lcy-jfk (för den ger väl miles motsvarande förstaklass). Hur bokar man det? Måste man ringa?

4. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du prövat med multi-city bokningsfunktionen? Beroende på resdag kan du få lägga in en övernattning i London för att klara connection mellan LHR och LCY om du åker från GOT.

5. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag har provat det, men tyckte inte det funkade.....skall försöka igen. Men det är väl klassat som business och inte first väl?

6. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är klassat som business, men du får TP som för first (210 per väg). Tänk också på att BA001/003 inte körs alla dagar i veckan och på samma tider. Vill du dessutom ha 210 TP för NYC-SFO måste du ringa British Airways för att få ett American Airlines flygnummer på den sträckan.

Last edited: 28 Maj 2014
    1 person likes this.
  7. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag förstår det rätt så är alla Club Europe ben samt business i American Airlines, short haul, värda 40 tp. Men hur är det med Envoy Air? Tänker mig nedanstående rutt, men vet inte om jag får ihop det till 600 tp för silverkort.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Edit: Tänker alltså åka all-business planen över Atlanten för 210 tp vardera.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Envoy Air flyger väl inte själva? Alla som opererar flighter åt American Airlines räknas som om de vore American Airlines.

9. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är det jag inte vet. Har hört ditt mantra om codeshare och är således osäker :)

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast det där är inte code share... Jag vet inte riktigt vad det där kallas men det ligger ju närmare wet lease än code share iaf.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!