Senaste nytt

Söker: Award Stockholm-Los Angeles i First/Business class med Star Alliance

frta02

Medlem
Hur tusan lyckades ni hitta bonusplater i Business till Los Angeles med Turkish? Släpper de ett bättre inventory till partners än sina egna medlemmar? Har sökt IST-LAX i flera månader men inte hittat en enda bonusplats.

Sökte på Uniteds award sök sida och ringde sedan Tallin och bokade

upload_2014-12-13_10-21-27.png
 

frta02

Medlem
Jag tänkte uppdatera er lite hur min bokning nu ser ut eftersom det bara är några dagar kvar till avfärd.

Bokning nr 1 som gjordes 12 Dec såg ut såhär:

ARN-IST i C med TK
IST-LAX i C med TK

LAX-ORD i Eco med United
ORD-ARN i C med SAS

Ca 1900 kr i avgifter och skatter + Amex voucher och 55 000 p

Bokning nr 2 som gjordes 13 Jan ser ut såhär:

ARN-IST i C med TK
IST-LAX i C med TK

LAX-LHR i C med United
LHR-ARN i C med SAS

Ca 4200 kr i avgifter och skatter + Amex voucher och 55 000 p

Slutgiltiga bokningen gjordes idag, 4 Feb, ser ut såhär:

ARN-FRA i C med LH
FRA-YVR i F med LH (747-400) :):):):):):):):):):):)
YVR-LAX i Eco med AC

LAX-LHR i C med United
LHR-ARN i C med SAS

Ca 3600 kr i avgifter och skatter + Amex voucher och 75 000 p

Jag känner mig mycket nöjd med bokningen och ser verkligen fram mot LH First. Har ju läst så mycket om det här på forumet.
Dagliga sökningar med ANA Tool på LH US destinationer (ORD, IAH, SFO, LAX och YVR) gav tillslut frukt på ett datum som passade mig. Att hitta en LH First award till SFO eller LAX har jag inte sett en enda gång så YVR och IAH verkade mer troligt då det dök upp mer frekvent.

Kul att få testa First på en 747-400 då det snart plockas bort. Insåg precis att jag haft lite tur efter att läst detta:

LUFTHANSA Long Haul Changes Part I: 747-400s Lose First Class Cabins & Add Premium Economy for 2015. - Lufthansa Flyer
 
Last edited:

frta02

Medlem
Förresten, kan jag förvänta mig någon slags transfer service eftersom jag startar min resa på Tisdag morgon med LH från ARN?
 

Dr. Miles

Expert
Förresten, kan jag förvänta mig någon slags transfer service eftersom jag startar min resa på Tisdag morgon med LH från ARN?

Gäller Chauffeur drive i Stockholm för en bonusresa i First class?

Det står att för First class resenär med betald biljett.
Lufthansa skrev:
Chauffeur driven limousine promotion

Start your journey conveniently in style and comfort

Passengers travelling in First Class on Lufthansa can now enjoy getting to and from Stockholm Arlanda Airport in a chauffeur driven limousine, with our compliments. This offer is exclusively for travellers purchasing their tickets* in Stockholm on or after 26 March 2013.
Complimentary limousine service for First Class passengers departing from Stockholm - Lufthansa ® Sweden
 

palmen

Moderator
Ok, tack för info
Blir man upphämtad vid ankomst i FRA och körd till FCT eller FCL då?
Om ni parkerar ute på plattan och inte får en gate kommer du bli hämtad. Får ni gate antar jag att du får gå själv.
De 2 gånger jag åkt har jag ankommit på kvällen innan och sovit en natt och sedan tagit en taxi till FCT morgonen efter :)
 
Toppen