Senaste nytt

Söker: Arlanda-Indianapolis ToR med stopover i Tampa

Mr Carter

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN).
Var är din destination? Indianapolis (IND).
När vill/behöver du resa ut? Fredag 2014-05-02.
När vill/behöver du komma hem? Lämna Indianapolis torsdag 2014-05-10. Hemma på Arlanda senast 2014-05-13.
Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
Hur många personer som skall resa? 1 st Vuxen.
I vilken kabinklass? Business (First kan var aktuellt om priset motsvarar en business biljett)
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Blir EBD så Star Alliance är att föredra. Är statuslös i andra allianser.
Vad är din budget? Runt 30 000 SEK.
Vad är det viktigaste för dig? Det viktiga är att få till en stopover i Tampa på vägen hem, det är där jag inte får ihop det. Kan tänka mig att flyga med Oneworld också.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stopover i Tampa (TPA) på hemvägen.
 

Senator

Moderator
United har följande pris ex skatter och avgifter som tillåter stopover:

PNCSEW UA P Round-Trip 20880(SEK) B SU / 12M

Jag gissar följande rutt är ok
ARN-EWR-TPA
Stopover
TPA-ORD-IND

Jag har inte testat att prissätta denna själv, men testa på United.com

Alternativ 2 är open jaw ARN-TPA, IND-ARN och en enkel mellan TPA-IND

UA P ger 200% till EuroBonus
 

Mr Carter

Medlem
United hade jag inte tittat på...var inne på LH/LX och eventuellt First :eek:

Men det är på hemvägen jag behöver stopover. Fungerar ARN-EWR-IND (Destination) IND-ORD-TPA (stopover)-EWR-ARN?

Alternativ 2 med open jaw har jag också varit inne på (ARN-IND, TPA-ARN och enkel mellan IND-TPA), men ville försöka få till en stopover om möjligt.

Tack så mkt iaf, borde ju ha tänkt på UA.
 

Senator

Moderator
Billigaste First till IND är:

ARCSE5W UA A Round-Trip 31630(SEK) F V / 12M

Samma pris på LH och LX, men stopover ej tillåtet..

ARN-TPA är 1 000kr billigare i F. Spelar ingen roll vilket bolag av LH, LX, UA, AC, OS, SN du tar, alla har samma pris men UA ensamma om 200% till EuroBonus på det billigaste affärsklass pris i P (Z på AC).

Så open jaw i First möjligt, gissar ca 35 000kr + en väg IND-TPA.

I min värld så lägg inte en F resa till EuroBonus, men till något program som ger 300% i F t.ex. Miles & More
 
Toppen