Söker: Arlanda-Buenos Aires i Business class i Jan-Feb 2017.

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Andreas Nyberg, 30 Augusti 2016.

1. Andreas Nyberg

Andreas Nyberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
    • Var är din destination? Buenos Aires
    • När vill/behöver du resa ut? Jan-Feb
    • När vill/behöver du komma hem? Senast slutet av Mars
    • Hur länge vill du vara borta? 4veckor
    • Hur många personer som skall resa? 2st vuxna
    • I vilken kabinklass? Businessclass
    • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Öppen för förslag
    • Vad är din budget? (per person) 20k/st.

Vad är det viktigaste för dig? 1.Biljettpris 2.Upplevelsen ombord 3.Kort restid

• Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Last edited: 30 Augusti 2016
  2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid en snabbsökning på ITA matrix just nu visar det Turkish för ca 16000 via IST och GRU (ca 30-35 h per väg) och American för ca 17500 via HEL och JFK eller LHR och JFK (ca 25-30h per väg). Jag sökte ut från 15 JAN med stay på 25-32 dagar. Går att göra om sökningen lite...

Just nu ser jag inga bra priser på smidiga resvägar. Typ British Airways via LHR, KL/AF eller Lufthansa eller de Sydamerikanska bolagen. KL/AF ligger på 25k, British Airways 28k och Lufthansa 30k. Kan ju dock komma en del kampanjer innan dess.

edit: Med dessa förutsättningar skulle jag välja American Airlines trots transit i USA med vad det nu innebär. Dock är jag van vid det, och med re-entry ESTA är det ganska smidigt på många ställen. Dessutom är både Finnairs och AAs hårda produkter bra på dessa sträckor. Ser att tajmingen på returen är kass (36h restid), men ger en heldag i NYC som kanske kan vara trevligt (och bagaget är ju incheckat hela vägen).

Ett alternativ att överväga är AF om man vill ha kort restid och bra mat/vin ombord. Men det spräcker som sagt budgeten med marginal.

3. Måste man inte hämta bagaget och checka in igen när man har transit i USA?

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du hämtar det och slänger på ett band för "re-check" förutsatt att det är taggat hela vägen. Detta bör innebära att du slänger bagaget på det bandet och sedan är av med det för resten av dagen.

5. Ja, då är det inte samma som "vanliga" checka in hela vägen.

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej är inte exakt samma förfarande, men du behöver inte släpa runt på bagaget, så slutresultatet är samma. Efter tullen slänger du det på ett band och det försvinner iväg och du slipper se det resten av dagen. Du behöver inte ta dig till någon incheckningsdisk som ska vara öppen. (Men det är iofs inte ett problem med American Airlines på T8 JFK i alla fall som denna transit skulle gälla - du kan lämna bagaget där mer än 3 timmar innan flighten oavsett när det är American Airlines-metall)

7. Andreas Nyberg

Andreas Nyberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många timmar pratar vi om i NYC ? Ser inga problem med en dagsutflykt i the big apple , snarare positivt.

8. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I det förslaget jag fick upp var det landning 06.22 från EZE och vidare fär mot LHR 18.30, men det går säkert att leka runt med LHR-flighten till senare om man vill. Dock är så mycket tidigare tveksamt eftersom nästan alla flighter är nattflyg.

Andreas Nyberg gillar detta.
  9. Homer

Homer Medlem

10. Generellt så har priserna till Buenos Aires varit lägre för resor efter 10 jan dom gånger jag har åkt.

Andreas Nyberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!