Senaste nytt

Söker affärsklassresa till Bora Bora

Airbuspilot

Medlem
Tack för alla svar
När jag flög så fick jag aldrig åka dit och nu är jag hemma igen, så nu blir det att åka som passagerare.
@Per N, lungt vi hjälper ju varann här
@Dr.Miles, tack, vad händer om flyget är inställt från Bora Bora till PPT på returen?
Har själv kört flygplan i 40+ år men vet nada om biljetter

Mvh
 
Jag hade lagt upp det så här för att flyga med nya fina maskiner med bra produkter i C.
Tre olika biljetter där jag hade lagt in ett kortare besöksstopp i Auckland på 2 dagar.

1. Stockholm - Auckland T/R Cathay Pacific 777/A350 ARN-HKG-AKL/AKL-HKG-AMS-ARN (24.000 SEK i business class)
2. Auckland - Tahiti T/R Air New Zealand 787-9 (5.000 SEK i ekonomi, 15.000 SEK i business)
3. Tahiti - Bora Bora T/R Air Tahiti 3.000 SEK

Så, totalt för business: 42.000 SEK
(Går att pressa ner billigare, säkert runt 35.000 om man trixar lite via andra destinationer men knappast lika roliga produkter och garanterat mer obekväm/tråkig resväg.)
 
Last edited:

Per N

Medlem
En aspekt att ta med i sammanhanget, vi flyger ARN-FRA-SIN-AKL med Singapore Airlines, stannar tre dagar i Auckland och flyger vidare AKL-PPT med Air New Zealand och sedan samma väg tillbaks, det ger 200% intjäning till Eurobonus så det blir rejält med poäng.

Beträffande inställt flyg från Bora Bora. Jag hade samma tankar och ett tag tänkte jag vi skulle ta sista natten i Papeete men att lämna paradiset en dag tidigare för att vänta på ett flyg känns jobbigt. Kollade med resorten hur vanligt det är med inställda flyg på grund av väder och vind men dom svarade att vädret brukar inte vara något problem utan det är i så fall större risk för strejk.
 

rvarttinen

Medlem
När en liknande idé om ett liknande arrangemang om att åka till just Bora Bora för att fira något jämt. Har kollat Air France/Air Tahiti Nui, båda tycks mellanlanda i Los Angeles. Det skulle då bli en bra kombo med några dagars stopp i USA och lyxig semester i Söderhavet. Och, allt i affärsklass, utom sista segmentet inrikes till Bora Bora. Priset? Har inte vågat kolla ännu ... :) ...

Finns några intressanta resorter på plats ... har inte tittat ut någon speciell favorit ännu. Kommer studera inläggen här på forumet innan jag bestämmer mig för någon av dem. Förutom de kedjor som vi har bra erfarenheter av sedan tidigare.

Intressant not i sammanhanget: med AF finns möjligheten att flyga i deras första klass (La Première), hela vägen till Papetee. :)
 

Homer

Medlem
Intressant not i sammanhanget: med AF finns möjligheten att flyga i deras första klass (La Première), hela vägen till Papetee. :)


Man kan ju hoppas att det dyker upp som Flying Blue Promo Awards 50% ;)


Många fler öar är värda att besöka Raiatea, Rangiroa, Tahaa etc. det går färjor mellan flera av dem.
 

rvarttinen

Medlem
Man kan ju hoppas att det dyker upp som Flying Blue Promo Awards 50% ;)


Många fler öar är värda att besöka Raiatea, Rangiroa, Tahaa etc. det går färjor mellan flera av dem.
Ja - och jag har även fått rekommenderat Cook Islands som ett inte lika dyrt alternativ till Bora Bora, men väl så vackert ... finns en riktigt intressant resort där.
 

Homer

Medlem

Airbuspilot

Medlem
Tack igen, tittade på en nätresebyrå och där poppade SAS upp till LAX och vidare med Air Tahitinui vidare till BOB. Totalt 92.326 Sek för två i nov. SAS kostar 48.734 för två och resten från LAX till BOB och allt är i C klass.
Enda nackdelen är att det krävs övernattning i LAX då det är short cnx åt bägge håll.

Mvh
 
Toppen