Söka resa med önskad bokningsklass.

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Ubbe, 12 Januari 2012.

1. jag vill lära mig mer.
    Hur söker jag en önskad resa med bestämd bokningsklass?
    exempel.
    LX ARN BKK bokningsklass Z
    hem LX BKK ARN bokningsklass S eller W

Finns det något bra verktyg för att göra detta?? Var? Hur?

Stort Tack på förhand

2. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej!
    I de två rutorna "advanced routing codes" kan du skriva:

lx / f bc=z
    lx / f bc=s | bc=w

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    sökningen som cbroxe beskriver, gör du på Matrix - ITA Software tyvärr kan du inte boka resan direkt med dem.

4. Tack
    Hittar man dessa avancerade koder någobnstans? De finns inte under help på Matrix sidan

Får det inte att fungera på exemplet ovan..

Last edited: 12 Januari 2012
  5. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du skulle kunna ringa LX och be dem boka dig i önskade bokningsklasser. Fungerar alltid för mig hos SAS och har då gång på gång fått ner biljettpriset...:)

6. Ja det är ju en lösning att ringa men resebyråfolk kan ju söka på detta sätt. Borde finnas något sätt att göra det själv.

7. Jacob

Jacob Medlem

Jag känner inte till någon bokningssida där du själv kan boka efter bokningsklass, men du kan förstås ringa en resebyrå eller ett bokningscenter för att boka.

Har du testat Swiss hemsida? De har ju ganska många valmöjligheter på sin bokningssida, man brukar få 6-7 val per flight från billigaste ekonomiklass till fullpris första klass och man kan välja en klass/biljettyp på utresan och en annan klass/biljettyp på returresan.

8. Min bästa erfarenhet av att boka flygbiljett i önskad bokningsklasser är hos Wideroes webbsida.

Du kan boka den billigaste biljetten av dina önskade flygningar som visas på Wideroe.
    Sedan börjar du en online chat med dem direkt efter bokning och be agenten att ändra bokningsklass(er) av din biljett.
    Agenten bokar om din biljett och kalkylerar nytt pris.

Detta tjänsten kostar ingenting extra. (Prisskilnaden måste du betala förstås.)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!