Senaste nytt

Södra Florida under sommaren?

Bryant

Medlem
Hur är det att resa till Södra Florida, Miami och ev Karibien under "hurricane season"som formellt starar 1/6?

Bör vi fundera på nytt resmål?
 
Jag har varit där både i början (juni), mitten (september) och slutet (oktober). Har i princip alltid haft fint väder. Visst, mycket fuktigt, hög temperatur osv. Folk på Miami-kontoret berättade dock skräckhistorier om orkansäsongen.

Du åker med barn antar jag? Då hade jag nog hellre åkt senare, om det är ett alternativ.
 

flapps

Medlem
Jag var där senast i augusti förra året då var det inga problem, men när vi var där 2013 i september då fick man uppleva en hyfsad storm i 3 dagar sen var allt som vanligt . Dom är sjukt duktiga på att rensa upp och vara "open for business" ...
 
Jag gjorde misstaget att besöka Fort Lauderdale i början utav augusti för flera år sedan. Det regnade i princip varje eftermiddag/kväll. På morgon och fram till lunch kunde solen titta fram om det inte var dagar det var mulet. Om det är Florida ni vill besöka så välj annan årstid....annars finns det bättre platser i USA med betydligt mer fördelaktigt väder.
 

Bryant

Medlem
Jag gjorde misstaget att besöka Fort Lauderdale i början utav augusti för flera år sedan. Det regnade i princip varje eftermiddag/kväll. På morgon och fram till lunch kunde solen titta fram om det inte var dagar det var mulet. Om det är Florida ni vill besöka så välj annan årstid....annars finns det bättre platser i USA med betydligt mer fördelaktigt väder.

Det vi är ute efter är en semester man kan kombinera med sol, bad och allt en stor stad har att erbjuda.

Vi börjar snegla lite på Kalifornien...
 

Steve

Medlem
Vi var i Fort Lauderdale första veckan i augusti 2004, veckan innan var det orkan (möjligen därför våra sista-minuten biljetter gick på 2900kr för flyg och boende) och vår vecka var det +38, blandat sol, regnskurar och dagen efter vi åkte hem kom nästa orkan. Jag tänker inte åka tillbaka i augusti igen.
 
Toppen