Senaste nytt

Sædelås i economy - hvad synes du?

Palazzi

Medlem
Enkelt resonemang....varför ska passageraren framför dig inte tillåtas av dig fälla ned sin stol, medan du själv kan det? Är du lång och Monkey är obekvämt, ja då får du väl bara hosta upp för premium eco. Otroligt ovettig pryl, bara för att du lider så ska också andra i din närhet behöva göra det.

Skillnad på att kunna och göra tycker jag. Jag skulle inte få för mig att vinkla ner min stol till max, vilken person jag än har bakom. Är personen bakom extra lång skulle jag än mindre göra det.....
Inte heller sätter jag armbågarna i sidan på den något överviktiga herren i stolen bredvid, för att hävda min rätt till samma stolsbredd.

Jag är 187cm lång, och det är inte benutrymmet som är det jobbigaste problemet när man fäller en stol. På TK's gamla plan (efter Equipment change) var man vertikalt fastkilad från midjan och neråt - äta gick inte (som påpekats). Inom Europa hjälper det inte heller med business, då det är samma säten...
Nödutgång eller rad ett som gäller, och då måste jag boka så långt innan att det i praktiken är omöjligt.

Jag tycker inte man kan likställa lidandet att "bara" vinkla 20 istället för 30 grader, gentemot att den bakom sitter fast....och inte ens kan äta sin mat.

Tycker inte att denna pryl löser några problem, men tycker gott att de kan låsa varenda sätesvinkel som finns... Vinkeln är inte anpassad för människan 2014, om man ska behöva vara 175cm och 70kg för att få plats - åtminstone inte så länge dessa människor vägrar anpassa sig för de som avviker från nämnd standard.
 
United lader ikke muligheden for lidt billig PR på de sociale medier gå til spilde - her på Instagram:
IMG_7284.JPG
 
Kan tillägga till mitt tidigare, kanske lite hårda, inlägg att jag i princip aldrig fäller stolen på kortare flygningar. Däremot ser jag det som min rättighet att fälla stolen på longhaul, då jag nästan alltid försöker sova några timmar.
 

Tockstew

Medlem
Det är ju rent trams att använda en knee defender. Har jag betalat en biljett där det ingår en stol som kan fällas så ska jag så klart kunna använda den. Det är dock givetvis så att man måste använda denna möjlighet med sans och vett.
 

Bergling

Medlem
På långflygningar så brukar jag fälla iaf litegrann. Man får ju läsa in situationen lite. När maten serveras så kan man ju dels fälla upp sitt eget säte och, om personen framför inte självmant gör det, be denne att göra detsamma under måltiden. Hade jag sett att någon satt på Knee Defender på min stol så hade jag nog helt sonika bara plockat bort de.
 
Toppen