Senaste nytt

Så undviker du Finnairs två A340 med fd Air France interiör

Zoogian

Medlem
ajdå, det står ju att alla stolar har lie-flat (169 grader), men denna ska vi åka med till Krabi i slutet av jan, dock står det ju att de fixar interiören på samtliga plan dec 2014?

någon som har bilder?
just köpt biljett och det går inte ändra, blir nog bra ändå, men jag hoppas det ändå är stolar som är jämförbara med tex SAS eller Thai:s gamla C, då är det ändå ok...
 

Patrik

Medlem
Stolarna i business är i samma klass som SAS, säger väl en del om hur länge det varit dags för SAS att uppdatera hårdvaran. ;)
 

Zoogian

Medlem
Det får duga om det är samma som SAS ungefär, men om någon här vet om någon stol är sönder så vore jag tacksam för info ;-)
 

claire22

Medlem
Nu har jag testat gamla Virgin Atlantic OH-LQA för Finnair HEL-MIA och är positivt överraskad över att kastas tillbaka 15år i flygplansinredning... Har inget att klaga på...
Däremot flighten JFK-HEL gav mig lite huvudbry, fick äran att åka nya A350 OH-LWA och upplevde säten hårda och obekväma samt högt ljud i kabinen....
Dock flög den genom turbulens mjukt och stabilt, kaptenen sa vi flög i moderate to severe turbulens.
Planet var snyggt inrett och kändes luftigt, dock mkt mindre än A380 vilket jag kanske missförstått..
Så får jag välja plan har jag inte något emot den äldre varianten, lite som att åka en Volvo 740, haha.
Men smaken som baken och detta var mina reflektioner.
 

yopeyo

Medlem
Däremot flighten JFK-HEL gav mig lite huvudbry, fick äran att åka nya A350 OH-LWA och upplevde säten hårda och obekväma samt högt ljud i kabinen....
Dock flög den genom turbulens mjukt och stabilt, kaptenen sa vi flög i moderate to severe turbulens.
Reste med en i princip ny A350 till BKK i business i december och funderade mycket över hur någon kan lyckas sätta in så obekväma stolar i ett plan idag. Stolen var stenhård med diverse kanter som tryckte in när man fällde ned. För mig som inte är stor varken på längd eller bredd var det även trångt. Jag får tyvärr säga att stolen gör att jag avstår från att resa med deras, i övrigt mycket fina, A350 igen. Jag hoppas att SAS väljer en annan modell av stol när det blir dags för deras leveranser.
 

JonW

Medlem
Nu har jag testat gamla Virgin Atlantic OH-LQA för Finnair HEL-MIA och är positivt överraskad över att kastas tillbaka 15år i flygplansinredning... Har inget att klaga på...
.
Kan ju iofs ha lite att göra med att inredningen i LQA inte är 15 år, utan runt hälften...
 
Toppen