Senaste nytt

Så här SAS long haul linjenät såg ut i 1979

fcx

Medlem
Ok en av de äldre linjerna med stopp längs vägen, det förklarar saken. Som jag trodde så fanns det inte en direktlinje till New York från Göteborg.

Om man tittar på länken i första inlägget så står det att SAS flög ARN-GOT-JFK en gång i veckan.
 

Peter65

Medlem
Jag har flugit GOT-JFK utan mellanlandning. 747an kom från Köpenhamn och om jag inte missminner mig så var det en kombi-kärra.
Året var -81 (el 82).... tiden går fort ;)
 

Resenären

Medlem
Vi flög SAS från GOT med en 747:a (nån slags kombimaskin om jag minns rätt, där bakre delen var inredd för cargo). Maskinen mellanlandade på Oslo FBU på resan mot JFK (den rutten finns iofs inte i listan i länken; sviker minnet mig?).

Tack! Man behöver lite uppfriskning, så minns jag också att det var en kombimaskin och mkt riktigt att den gick via Oslo.
Minns också att vi flög med Eastern Airlines mellan New York och LA. Vid incheckning fick man någon form av värdecheck på 20$. Eftersom jag inte kunde nyttja den under resan gav jag den till en medpassagerare. När vi sedan kom till LA stod det rader av människor med 20$ och viftade för utbyte. Check #2 blev en 20$-sedel, som sedan räckte för taxiresan till LA Hilton.
 
Toppen