Senaste nytt

Säte som saknar stoppning på SAS Boeing 737

KalleSus

Medlem
Undra om det var den som flög oss hem från Bryssel i söndags

I söndags kväll gick SK1600 (BRU-ARN) med LN-RRH.
Den har, som du skrev, 3 platser per sida även på rad 16 och borde vara version 2 i SeatGurus värld.
LN-RGF är dock en något nyare 737-800 och har, så vitt jag vet, enbart 2 platser per sida på rad 16 (version 1).

RGF är 4 år yngre än RRH, och borde ju ha Recaro-stolar - men jag tror att samtliga nya 737-800 (LN-RGA - LN-RGI), av någon outgrundlig anledning har utrustats med den äldre stolstypen. Normalt sett en mjukare och behagligare sits, men med ett sämre benutrymme eftersom de äldre stolarna har betydligt tjockare ryggstöd och pitchen är densamma, snåla 30-31 tum.
Det borde vara minimum 32 tum, som på MD 80-tiden, tycker den alltför långbente KalleSus!
 

palmen

Moderator
I söndags kväll gick SK1600 (BRU-ARN) med LN-RRH.
Den har, som du skrev, 3 platser per sida även på rad 16 och borde vara version 2 i SeatGurus värld.
LN-RGF är dock en något nyare 737-800 och har, så vitt jag vet, enbart 2 platser per sida på rad 16 (version 1).

RGF är 4 år yngre än RRH, och borde ju ha Recaro-stolar - men jag tror att samtliga nya 737-800 (LN-RGA - LN-RGI), av någon outgrundlig anledning har utrustats med den äldre stolstypen. Normalt sett en mjukare och behagligare sits, men med ett sämre benutrymme eftersom de äldre stolarna har betydligt tjockare ryggstöd och pitchen är densamma, snåla 30-31 tum.
Det borde vara minimum 32 tum, som på MD 80-tiden, tycker den alltför långbente KalleSus!
Det var SK1600 vi åkte så helt klart finns det två plan man ska undvika 15A på.
 
Toppen