Ah, korrekt!SE-RES är en 737-700
Jag tror att en konfiguration av 738 också har det upplägget, om jag inte missminner mig.
Jag är ganska säker på att jag åkt med en som hade den, och enligt seatguru så är SAS 738 v1 med saknat fönstersäte på främre nödutgångsraden.
Nej det vara bara 15A och 15D som hade dålig stoppning, övriga säten var helt ok på raden.På 736 om jag åker i GO väljer jag alltid 10D, betydligt bättre benutrymme än 10 A-C, har aldrig märkt av dåligt säte.
@palmen, hade hela raden denna typ av dyna, sa inte CC något?
Var det här en maskin med nya stolar?
Är stolsbytet avslutat förresten?
SAS har beställt nya säten för sina kortlinjeflyg. De nya generationssätena från stoltillverkaren Recaro innebär bättre komfort för kunderna som får mer benutrymme, samtidigt som stolarna väger mindre och är därmed mer miljövänliga. Under 2012 kommer åtta Boeing 737-800 plan få de nya stolarna, totalt 1484 stolar, och SAS planerar därefter att installera på fler plan nästföljande år.
- Denna investering betyder bekvämare stolar och mer utrymme för kunderna, vilket innebär att SAS kommer erbjuda en bättre upplevelse för våra passagerare. Samtidigt understryker det vårt redan fokuserade miljöarbete då det blir en mindre vikt på cirka 360 kilo per plan som resulterar i lägre bränsleförbrukning och mindre koldioxidutsläpp, säger Robin Kamark, kommersiell chef, SAS.
I maj 2012 kommer det första B737-800 planet flyga med de nya stolarna, som är speciellt framtagna efter SAS önskan. SAS Boeing 737-800 flygplan har 181 säten
Menar du att SAS har något bantningsprogram för passagerarna?Det kan ju vara en stol speciellt framtagen för deras Go Light-produkt.
Jag har ingen aning om vilka säten som är de nya sätena, men de såg inte ut att vara av senaste modellen, åtminstone inte samma modell som BA och Lufthansa har där man har fickan för menyn uppe vid bordet, det var en nätficka under bordet för dessa (om det nu säger något).Var det här en maskin med nya stolar?
Är stolsbytet avslutat förresten?
SAS har beställt nya säten för sina kortlinjeflyg. De nya generationssätena från stoltillverkaren Recaro innebär bättre komfort för kunderna som får mer benutrymme, samtidigt som stolarna väger mindre och är därmed mer miljövänliga. Under 2012 kommer åtta Boeing 737-800 plan få de nya stolarna, totalt 1484 stolar, och SAS planerar därefter att installera på fler plan nästföljande år.
- Denna investering betyder bekvämare stolar och mer utrymme för kunderna, vilket innebär att SAS kommer erbjuda en bättre upplevelse för våra passagerare. Samtidigt understryker det vårt redan fokuserade miljöarbete då det blir en mindre vikt på cirka 360 kilo per plan som resulterar i lägre bränsleförbrukning och mindre koldioxidutsläpp, säger Robin Kamark, kommersiell chef, SAS.
I maj 2012 kommer det första B737-800 planet flyga med de nya stolarna, som är speciellt framtagna efter SAS önskan. SAS Boeing 737-800 flygplan har 181 säten
Jag har råkat ut för den också,
Den finns bland annat på 737-600 med registrering SE-RES
Nej det vara bara 15A och 15D som hade dålig stoppning, övriga säten var helt ok på raden.
Cabincrew sa typ "ojdå, självklart hämtar vi några filtar"