Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Zackris

Medlem
Min värsta upplevelse hittills var Pegasus. Det var bastuvarmt på planet och alldeles för dåligt med kylda drycker
 
Våren 2008 flög jag inrikes i Ukraina mellan Uzhgorod (UDJ) och Kiev. Jag är nästan säker, men inte 100% då minnet är kort och att jag inte var särskilt observant på sådana saker vid den tidpunkten, men jag tror att det var Motor Sich Airlines som flög.

Det var ett mindre propellerplan där bagageutrymmet låg mellan cockpit och passagerarkabinen. Tror att det var en Antonov.

Det började med att flygplatsen var stängd och låst när vi kom fram till den 2 timmar före avgång. Efter en halvtimmes väntan kom det en kille strosande med skärmmössan på sned och en klirrande plastkasse. Han knackade på dörren in till flygplatsbyggnaden. En person tittade upp bakom disken där inne, kom fram och låste upp dörren för honom. De pratade lite med varandra, killen med skärmmössan klev på och dörren låstes igen.

Vår skärmmösse kille vinglade vidare och kom ut på baksidan av flygplatsbyggnaden och gick fram till det enda flygplanet som var parkerat där.
Det visade sig senare att det var vår kapten!

Efter ytterligare väntan var vi så småning om ombord och klara för take off. Det kändes lite osäkert då sätena inte var ordentligt fastskruvade och man fick känslan av att de kunde lossna när som helst. Då jag satt längst fram i planet med en vägg direkt framför mig satt mitt bord fast i väggen. Eller rättare sagt, det var tänkt att sitta fast i väggen men för att det skulle göra så var jag tvungen att stötta upp bordet med mitt knä.

Den enda flygvärdinnan ombord var nog både störst och äldst av alla ombord. Hon hade svårt att ta sig fram i mittgången. Inte verkade hon trivas med sitt jobb heller då hon nonchalant och arrogant delade ut smörgåsar och tetraförpackat vatten ungefär som om hon delade ut kort i ett pokerparti.

Hon hade dock försökt att göra sig till för oss lite grann då hon verkade ha duschat sig i sin tantparfym.

Vid två tillfällen lämnade hon passagerarkabinen för att gå genom bagageutrymmet och in till cockpit, där hon stannade säkert 10-15 minuter per gång. Båda gångerna då hon kom tillbaka in i passagerarkabinen så tog hon med sig ett moln av cigarettrök. Jag tyckte mig också höra klirret av glasflaskor när dörren öppnades. Vet dock inte säkert om så var fallet. Och jag tror inte heller att jag vill veta.

Fram till idag så är detta det sämsta flygbolag jag någonsin flugit med. Det hela slutade ju lyckligt men jag lovade mig själv att aldrig mer flyga med detta flygbolag. Synd då att jag bara är nästan 100% säker på att det var Motor Sich Airlines.
 

mjulven

Medlem
Den obekvämaste flygningen jag gjort var med en MD-90 med Delta från ATL-TPA i ekonomi. Man ska inte döma ut ett flygbolag på en flygning, men ingen på den kärran kan rimligtvis ha njutit av det. Stolarna var de hårdaste jag någonsin suttit på i ett plan, seatpitchen var usel och inredningen hade förmodligen minst 10-15 år på nacken
 

Kiml

Medlem
2008 flög jag med Mesopotamian Air PMI-ARN MD80, en resa utöver det vanliga. Denna artikel skrevs efter flighten Jihad Airlines - Debatthuset .Planet fick inte lyfta från ARN igen utan blev kvar under lång tid. Bolaget finns nu tack och lov inte kvar.
 

Traveller

Medlem
DAE utan tvekan.. Men så gick dom ju i konkurs tre flyg efter mitt... DAE är Dutch Antilles Express och flög till Bonaire, Curacau, Aruba m.m med hub på Bonaire.
 
Ryanair måste vara det absolut sämsta bolaget i luften (som jag åkt med i alla fall)!

Nej, absolut inte. Ryanair har:
- Nya flygplan
- Bra underhåll
- Utmärkt säkerhet
- Utmärkt punktlighet

Jag skulle kunna räkna upp säkert närmare 100 bolag globalt sett som faller på samtliga dessa punkter. Med det sagt skulle jag säkert kunna räkna upp närmare 100 bolag som är bättre än Ryainair, men sämst i luften? Absolut inte på långa vägar.
 

marbe166

Medlem
Titan Airways hyrdes in av Germanwings strax efter kraschen i Frankrike. Flög Köln-Barcelona i deras A320 med obefintligt benutrymme. Obekvämaste flygningen någonsin.
 
Toppen