Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Meazza

Medlem
Hade en riktigt usel inrikesflygning i Spanien för några år sen. Minns inte om det var Spanair eller Iberia men benutrymmet var det minsta jag någonsin har varit med om.
 

Holloman

Medlem
United i ekonomi inrikes kan vara riktigt illa.
Trångt, jag har aldrig känt mig sitta i en sardinburk så mycket som med dem.
Sunkigt, själlöst, verkligen A -> B förflyttning och ingenting annat.
Det har jag lite svårt att förstå. Har inte gjort så många flygningar med dem de senaste åren men har ändå hunnit med 6 st inrikes med dem på tre år och på alla sex har det varit nyare B737 med fräsch inredning, skinnstolar (man kan gilla eller inte gilla det), någon form av IFE och de serverar snacks och gratis dricka (utan alkohol). Jag har snarare varit positiv överraskad till hur bra de varit.
 

majer

Medlem
Jag blev en gång op-up:ad till C med United på MUC-IAD. Hade jag betalat för en C-biljett så hade jag varit riktigt besviken på den flygvärdinnan som servade i "min" gång. Men det fanns ändå guldkorn i besättningen och jag finner detsamma under de andra flygningar jag haft med United, både i Y och domestic F.
Mitt bidrag går till Spanair när det fortfarande existerade.
Försenade över en timme innan vi fick kliva på - detta utan någon information. Otrevlig personal och riktigt gamla slitna plan.
 
På ohotad första plats en inrikes mellan Washington DC och Las Vegas med United. Satt som i ett skruvstäd i nästan 5 timmar. På stark andraplats kommer Air Asia mellan Singapore och Langkawi. Har dock ingen större erfarenhet av dem så det var kanske ett olycksfall i arbetet, men jag tvivlar. Mat, personal, komfort, planets skick. Allt under all kritik Och det var ändå i deras "Premium seat" :).
 

jerixon

Medlem
Aldrig haft problem med Ryan, Norwegian eller Wizz....
Så jag ställer mig positiv till dem i förhållande till de priser jag har betalat.
Tror mitt sämsta flyg var Nextjet i en Saab 340 (Oskäker om modellen heter så) mellan Linköping och Köpenhamn innan SAS tog över linjen.
 

Holloman

Medlem
Kunde först inte komma på något bolag om utmärkt sig mer negativt än något annat även om jag haft dåliga flygningar med många bolag, men Spanair får jag nog också rösta på. Flög Barcelona-Madrid med dem och rean i gaten var det nästan upploppsstämning inför boarding. När de släppte på var det hela havet stormar. Trots boardingkort med sittplats satte sig alla där de kände för och man fick försöka hitta en ledig plats. Ofräscht och slitet var det i kabinen också.
 
Toppen