Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Hade plåtar till AC Milan mot Inter men Ryanair såg till att vi missade matchen, dyrköpt läxa. Har inte försökt åka med dem igen sedan dess.
Qatar är annars det sämsta jag faktiskt åkt med, grundat på bemötande både i luften och på land.
 

Jönsson

Medlem
Det kanske är dumt men jag måste ge mig in i Ryan Air debatten. Har haft många usla flygupplevelser med obskyra flygbolag genom åren men på hela det sätt Ryan Air sköter sin verksamhet har jag svårt att hitta ett sämre BOLAG. Nu har jag inte flugit Ryan på några år men detta är mina upplevelser.

-Lockar med låga priser men i slutändan betalar du lika mycket som med "dyrare" bolag på grund av alla tillägg och avgifter. De tar betalt för allt. Förvånar mig inte om du snart måste köpa toalettkort för att kunna besöka toaletten under flygningen.

-Europas mest punktliga flygbolag. Det är en slogan de har kört med länge. Anledningen. Tja, dom ställer ju in alla avgångar som riskerar att bli försenade, istället för att se till att kunderna kommer till sin destination. Alternativt så flyttar de officiellt fram avgångstider tillräckligt lång tid i förväg för att det inte ska räknas som en försening. En annan anledning är att de flyger från små och ofta otillgängliga flygplatser. Mindre risk för förseningar men det kan vara ett helsike att ta sig till flygplatsen i bekväm tid. Speciellt när avgångstiderna dessutom kan vara brutala. Ingen ska i alla fall inbilla mig att det är något speciellt positivt i sin trafikplanering som Ryan gör för att vara punktligare än andra.

-Kundtjänst. Min värsta erfarenhet grundar sig på arenhet från ovanstående punkt, punktlighet/inställda flyg. Skulle vid ett tillfälle ta mig från Skavsta till, tror det var Luton. Flygets avgång flyttades fram två gånger för att sedan, ett par timmar innan avgång, ställas in helt. Antagligen fyllde man inte planet tillräckligt för att de skulle vara lönsamt. Fick ett mail som uppmanade mig att ringa kundtjänst i mitt hemland för att få en kod som skulle ge krediter till att köpa en ny biljett. Bara där hajade jag till. Ringde det svenska numret och höde att jag kopplas om till utlandet. Irland. En röst sa att de tog 17kr(?) minuten för alla samtal samt kötiden var 20 minuter. Hur tänker dom?

-Boardingen. Förstår inte riktigt det där med att köpa prioboarding när 75% av alla på avgången har prioboarding. Det bildas ju ändå en jättekö och alla i den har betalt extra för en lite snabbare och smidigare boarding.

-Carin Crew. Nu var det som sagt ett tag sedan jag flög med Ryan men deras CC måste vara de sämst utbildade och många gånger minst inspirerade medarbetarna jag har stött på i Europa. Speciellt de som knappt kan engelska och kommer från ett valfritt östeuropeiskt land. Såg en gång en flygvärdinna kasta växelmynt på en passagerare. Antagligen hade hon förväntat sig växeln i dricks. Varför ta kontanter på planet över huvud taget. Jo de vet att ånga vill bli av med sina utländska kontanter på hemvägen och därför gärna köper något för dessa.

- Bokningssidan. Att behöva gå igenom alla dessa steg och aktivt tacka nej till allt man inte vill betala för istället för få fylla i det man vill köpa till som extra, är snudd på bedrägeriförsök. De verkar ju bara hoppas att man inte ska upptäcka allt de extra som redan är tillagt.

Ska inte ens räkna upp saker som dålig städning och ett mindre antal toaletter per passagerare än andra bolag.

Hela Ryan Air andas snålhet. Visst, de vill tjäna pengar precis som alla andra bolag men det sätt på vilket de gör det får mig att bli galen. Varje gång jag har flugit med bolaget så har jag sagt "aldrig mer" men ibland kan man inte styra över vilket bolag man flyger. Nu var det några år sedan senast och jag har lyckats hålla mig undan.
 

Jönsson

Medlem
Jag vet inte på vilket sätt 117 miljoner passagerare blir lurade och bestulna av Ryanair.
Det är min uppfattning att Ryan Air är ett mycket oattraktiv bolag som använder sig av tvivelaktiga affärsmetoder för att kapa åt sig marknadsandelar. Vi kunder går gärna i fällan pga lockpriser. På vilket sätt är min enskilda uppfattning om bolaget fördummande gentemot andra resenärer? Då ska vi säga det om varje post o denna tråd där diverse flygbolag sågas med fotknölarna. Jag tänker verkligen inte särbehandla Ryan Air på något vis utan lämnar min individuella bedömning i frågan.
 

Agö

Medlem
Det är min uppfattning att Ryan Air är ett mycket oattraktiv bolag som använder sig av tvivelaktiga affärsmetoder för att kapa åt sig marknadsandelar. Vi kunder går gärna i fällan pga lockpriser. På vilket sätt är min enskilda uppfattning om bolaget fördummande gentemot andra resenärer? Då ska vi säga det om varje post o denna tråd där diverse flygbolag sågas med fotknölarna. Jag tänker verkligen inte särbehandla Ryan Air på något vis utan lämnar min individuella bedömning i frågan.
Tja, du skrev att Ryanair stjäler, lurar och bedrar. Marknaden är inte enig i det. Och dåliga bolag brukar försvinna.
 
Toppen