Sämre intjäning till EuroBonus för SWISS business class från 27 oktober

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Randy Marsh, 21 Oktober 2013.

1. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jaha, då var det slut på det roliga...Från den 27:e oktober ger SWISS business class discounted, både bokningsklass P och Z, endast 100 % intjäning till EuroBonus. Det blir alltså lika dålig intjäning i business som för Lufthansa. Väldigt trist eftersom SWISS ofta har bra erbjudanden i business class och dessutom en utmärkt produkt. :(

EuroBonus partners - SWISS - SAS

Last edited: 21 Oktober 2013
  2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju tråkigt. P brukade vara mycket prisvärt de gånger det fanns att boka.
    Men Z också var ju onödigt...

3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Värdelöst :/

Gör ju att man funderar på att gå över till M&M om man har en del flygande på Swiss.

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju inte kul,

Undrar hur länge det tar innan det kommer liknande förbättringar för Lufthansa gruppens billiga första klassbiljetter.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske dags att döpa om dem till P(unishment) och Z(ilch) class…

Lufthansa gör verkligen allt för att jaga bort kunderna.

6. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller vill Lufthansa försöka få över kunder från EuroBonus till M&M? Kanske lyckas med att få några frekventa resenärer att byta och med det få dessa att flyga mer med Lufthansa gruppen...

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag inte fått allt om bakfoten så är det SAS EuroBonus som bestämmer hur många poäng man vill ge för respektive flyg, dvs inget som Lufthansa eller någon annan kan bestämma.

8. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Däremot ser det ut som bokningsklasserna S, V, W och L ger bättre utdelning från den 27 oktober.

Gäller datumet för när resan är bokad eller när den genomförs?

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det gäller klassiska "enhencements" som brukar dom väl träda ikraft bums:D

10. När denna typ av ändringar sker inom samma bolag (t.ex. SAS och EuroBonus) är det normalt en grace period kopplat till när man har bokat och när man reser. Nog svårare rent tekniskt att hålla reda på detta med en partner.

Tyvärr är denna ändring rätt logisk och följer motsvarande ändringar inom alliansen. Jag tycker att SAS EuroBonus borde ha en trappa på 150% för dyra ekonomibiljetter samt billigare affärsklassbiljetter.

Principiellt är jag för harmonisering av detta. Jag ser inte intjäningen av 100% på EuroBonus och M&M för "P" klass som ett principiellt problem i en värld där man får det man betalar för. Problemet i min värld är prissättning och den kartell som bildades 2011-07-01 med den s.k. Star Alliance North Atlantic Joint Venture. Där ligger problemet...

Nästa blir United... borta till S14 mao ut mars, 2014.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!