Senaste nytt

Sämre intjäning med British Airways Visa?

Biggles

Medlem
Inte i Storstockholm! Men din kommentar fick mig att inse att det ju kan vara så att olika konsumföreningar själva bestämmer vilka kort de tar. P.s.s. så kan förmodligen individuella ICA handlare också själva besluta om vilka kort de tar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Inte i Storstockholm! Men din kommentar fick mig att inse att det ju kan vara så att olika konsumföreningar själva bestämmer vilka kort de tar. P.s.s. så kan förmodligen individuella ICA handlare också själva besluta om vilka kort de tar.
Jag tror att Coop har samma avtal för kreditkortsbetalning på alla butiker därför Amex bör fungera på alla Coop butiker.

När det gäller ICA har varje handlare eget avtal med kreditkortföretag (eller genom banken) så de tar emot olika kreditkort hos olika ICA.
Däremot har jag handlat på olika ICA Maxi i Sverige och de har tagit emot Amex.
Amex fungerade på ICA Maxi i Sundsvall, Uppsala, Västerås, Örebro.
 

WTP

Medlem
Under all kritik!
Jag menar om de har höjt från 200k till 250k eller 300k men 500k?!?
Varför vill de bli av med oss? :(
 

Biggles

Medlem
I UK så finns ju BA Amex Premium Plus Card som ger 25 000 Avios welcom offer, 1,5 Avios per pund (12 kr), 3 avios per pund spenderat på BA. Toucher vid 10 000 pund spenderat per år ( ca 125 000 kr) och vouchern gäller 24 månader! Det är annat än Entrecard!
Jag har pratat med Amex och de säger sig ej ha någon intention ändra villkoren för SAS AMEX Korten. Tyvärr krävs ett baknkonto och en adress i UK för att öppna ett AMEX kort där.
 

nota bene

Medlem
Krävs bara en adress och bankkonto?

Jag har bankkonto sedan jag bodde där, och adress kan jag nog fixa genom att få någon räkning skickad till en av mina polare [och han kan scanna mina Amexfakturor].
 

Nikolaus

Ny medlem
Finns det några förslag en värdig ersättare till British/Entercard kortet? ..har kikat lite på Finnairs MasterCard; ser ut att vara 1 poäng för varje 10kr man handlar för..
 

agehall

Medlem
Finns det några förslag en värdig ersättare till British/Entercard kortet? ..har kikat lite på Finnairs MasterCard; ser ut att vara 1 poäng för varje 10kr man handlar för..

Kör med AmEx MR om du vill ha poäng i oneworld. Annars är det SAS olika kort kombinerat med COOP som gäller.
 

RonnieK

Medlem
Det blir nog ett år till med BA Visa för mig och FruRonnieK ändå. Skillnaden blir att vi går från två konton till ett. Med extrakort kommer vi tillsammans nå en 2-4-1 (tidigare fick vi varsin) och ihop med den sämre poängintjäningen gör det inte inte mycket skillnad i praktiken då det ändå skulle bli svårt nog att utnyttja två vouchers p.g.a. brist på Avios.

Jag ser inget annat alternativ, eller har jag missat något om jag ej vill ha AMEX och vill hålla mig till OneWorld (åtminstone ett år till)?
 
Toppen