Senaste nytt

Sämre intjäning med British Airways Visa?

olo

Medlem
det är väldigt sällan jag MÅSTE ta fram något annat än AmEx, oavsett var jag är i Sverige.
Jag upplever att det endast är hos en del lunchrestauranger som jag behöver ta fram ett annat kort. Framförallt är det hos mindre aktörer.
Nu när även Klarna tar Amex, så undrar jag om jag öht kommer att betala med mitt Mastercard i Sverige.
 

Bonden

Medlem
Nu handlar jag rätt mycket online där saknar jag: Dustinhome, NetonNet, Komplett.se osv..

Men visst det har blivit bättre online!
 

thh

Medlem
Just Ängelholm har jag inte varit i på över 10 år, så där har jag ingen aning om vad som gäller. Men jag skulle ändå påstå att det är en myt - det är väldigt sällan jag MÅSTE ta fram något annat än AmEx, oavsett var jag är i Sverige.

De flesta har mer än ett kort, och förutom OS byn och Danmark har alla ställen jag varit på accepterat VISA och MasterCard (de två alternativen bara VISA av någon anledning, och danskarna är... ja). I Sverige brukar de flesta ställen som inte är "Grillen" eller "Kiosken" ta emot AmEx.
 

Knucket

Medlem
Skaffade ett Amex, det var i stort oanvändbart i Örnsköldsvik så det klipptes. Synd att det inte fungerar då jag ska lägga av med BA Visa nästa år.
 

agehall

Medlem
Skaffade ett Amex, det var i stort oanvändbart i Örnsköldsvik så det klipptes. Synd att det inte fungerar då jag ska lägga av med BA Visa nästa år.

Nu är jag inte med - AmEx har ju inget kort som ger poäng till BA. Om du bara är ute efter ett kort för att samla poäng någonstans, så är väl COOPs kort det bästa du kan hitta just nu...
 

DrKlas

Medlem
Nu är jag inte med - AmEx har ju inget kort som ger poäng till BA. Om du bara är ute efter ett kort för att samla poäng någonstans, så är väl COOPs kort det bästa du kan hitta just nu...

Alla vanliga Amex ger Membership Rewards-poäng som kan växlas till Avios. Kursen är 11:1 så inte särskilt bra, men ändå nästan dubbelt så bra som BA Visa efter 8:e december.
 

Biggles

Medlem
Tja, nu har jag fått två 50% rabatter på SAS Amex detta år så jag kanske inte skall klaga alltför mycket. Faktum är dock att livsmedels (Willis, COOP o ICA) inte tar Amex och inte heller OK. Övriga bensinbolag är OK dock. De flesta mindre specialaffärer tar inte heller Amex tyvärr.
Nu har jag nyss kollat av BA;s samarbete med Amex i U.K. och det ser mycket bra ut med deras villkor: 25000 Avios welcome offer, voucher vi 10 000 GBP (125 000 kr), 1,5 A per 1 GBP, 3 A per 1GBP spenderat via BA.
Men tyvärr måste man vara skriven i U.K: så det gick inte men bra försök eller hur?

Beträffande klaga så är det ju BA Sverige vi skall klaga hos för Entercard är immuna !
 
Toppen