Senaste nytt

SÖKER: Max pleasure för 120 000 Eurobonuspoäng nu i Oktober

Coalcandy

Medlem
Hej Stefan, betyder det att 2-4-1 i praktiken är 50% rabatt? (dvs inte som det låter, köp två och betala för en?)

Amex själva kallar rabatten "Halva priset på en bonusresa" eller något liknande, vilket kanske bättre beskriver vad det handlar om. Här på BC så används dock 2-4-1 :)
 

Canadien

Medlem
Du kan ju räkna på om det är värt att du för över dina poäng till din fru, och låter henne boka resan åt dig. Man kan boka åt andra.
 

Ormen

Medlem
Dra till Luanda, Angola, över dagen ;)

16/10
LH 2457 OSL-MUC LH C
Gott om tid i LH förstaklass-lounge (inkl lunch).
LH 109 MUC-FRA LH C.
Gott om tid i LH förstaklass-terminal (inkl middag).
LH 560 FRA-LAD LH F

17/10
En dag i Luanda.
LH 561 LAD-FRA LH F

18/10
Förmiddag och lunch i LH förstaklass-terminal.
LH 862 FRA-OSL LH C



120k poäng.

Lycka till.
 

Gus

Medlem
Jag tycker som @Ormen att du ska försöka åka någonstans med Lufthansa First för 120 000 poäng, framförallt om du inte testat First class tidigare. Business class kan man köpa sig till för pengar, men first class är ju typ "omöjligt" (läs snordyrt).

Vill du inte till Afrika så kan du tex åka till Dubai. Visst, flygningen är endast 6 timmar lång men med bra flygtid: 14:05-22:30 på sträckan FRA-DXB. Du hinner frossa i läckerheter i FCT och sedan inmundiga både caviar och flertalet GT på planet! :) När jag flög till Mexico City var resan 12 timmar, men halva tiden sov jag tyvärr bort pga kvällsavgång så då hade jag egentligen kunnat åka till Dubai kändes det som.
 
Last edited:

bigbro

Medlem
@Gus - jag är helt överens. Det måste ju bli F, men hur får man sett om det är lediga bonusbiljetter där? Det var en stund sen jag var ute i poängsvängen...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
@Gus - jag är helt överens. Det måste ju bli F, men hur får man sett om det är lediga bonusbiljetter där? Det var en stund sen jag var ute i poängsvängen...
Sök resan på United.com , klicka i "Search for award travel". Om resan dyker upp som tillgänglig i fältet "business sawer Award" eller "first saver Award" så kan man oftast boka resan med Eurobonus-poäng. Då får du ringa eurobonus och boka resan.

Flight Search Results | United Airlines Här ser du tex att det finns en lediga plats FRA-DXB imorgon! :)
 

bigbro

Medlem
Ser ut som Luanda kostar 100K/väg och att det inte finns något tillgängligt i perioden. Men ser också att det står på insideflyer att det bara läggs ut förstaklassbiljetter två veckor innan avgång... @Gus - blir lite för snabba puckar att resa i morgon...

Men F måste det ju bli?!
 

Ormen

Medlem
@bigbro Du ska inte bry dig om poängen som visas på Uniteds hemsida. De gäller för Uniteds program. Här hittar du spend chart för Eurobonus. Gå in på Spend Chart - Star Alliance. Europa-Norra Afrika/Mellanöstern kostar, som jag skrev, 120k EB tur och retur.

Ser att award 16/10 försvunnit, fanns för några timmar sedan. Lufthansa släpper sina förstaklass-awards till EB 2 veckor innan avgång. I dag finns t.ex. FRA-LAD 18/10 i förstaklass. Kolla i morgon och se om det släpps plats även på returen och slå till snabbt.
Finns awards på de intra-EU flighter jag angav även 18-20/10.

För övrigt uppmanar jag dig att söka efter svaren på dina frågor här på BC. Samtliga har garanterat besvarats många gånger tidigare.
 
Toppen