Ryska Transaero beställer Airbus A380

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Jacob, 21 Juni 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Ryska flygbolaget Transaero har lagt en beställning på fyra Airbus A380, det första flygbolaget i Ryssland och CIS att flyga med A380. Flygplanen kommer användas vissa långdistanslinjer samt högt trafikerade linjer från Moskva.

Flygplanen kommer ha tre klasser ombord och plats för 700 passagerare.

2. och jag tror att Transaero är enda flygbolag i Ryssland som använder Boeing B747 som passagerarplan.

3. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rymmer en A380 700 pers om man har tre klasser? Rymmer den ens 700 pers om man har en klass? Låter mycket.

Edit: ser nu att Airbus på sin hemsida specar:
    Pax:
    Typical seating: 525 (3-class)
    Max: 853

4. Jacob

Jacob Medlem

700 stolar är det som gått ut i media, jag fick infon via Reuters.

Transaero tror jag kör ganska mycket trafik till semesterdestinationer så förmodligen kommer business och first (eller om man kör business och premium economy) inte alls ta upp så mycket plats av planet som de gör på exempelvis Emirates, Lufthansa och Singapore Airlines.

5. Last edited: 21 Juni 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!