Senaste nytt

Rysk Airbus 321 har störtat i Egypten

xmit

Medlem
Hvorfor fløy et russisk selskap med irsk-registrerte fly? Samtlige i Metrojets flåte er EI-registrerte (som f.eks Norwegian og Ryanair). De opererte ingen flyvninger til/fra Irland, og basen lå i Moskva.
Metrojet Russia Fleet of A321 (Active) | Airfleets aviation
Jag har för mig att det "brukar" vara så på leasade/belånade plan för Ryska bolag. Vill minnas att det har något med Rysk lagstiftning och återtagningsrätt att göra.

Min uppfattning är att det "brukar" vara Irland för Airbus och Bermuda / Cayman / Virgin Islands (VP-) för Boeing.
 
Last edited:

ARNBER

Medlem
Vi kom precis från ryska ambassaden. Rörande att se hur många andra hade redan lämnat blommor, gosedjur och tänt ljus utanför grinden.
IMG_20151101_151553.jpg
 

fmansson

Medlem
Nu är inte jag någon fysiker men ponera att ett plan faller fritt från "normal" marschhöjd, bryts då planet itu av påfrestningarna eller kan det lika gärna dimpa ner i backen helt?
 

agehall

Medlem
Jo, jag vet att det stod på aftonbladet, expressen osv (där står för övrigt nu att det inte alls kom något nödanrop). Agehall brukar dock säga att man inte skall sprida rykten utan bara lita på Avherald.

Det är korrekt och jag borde naturligtvis ha dubbelkollat dessa uppgifter med avherald. Dessa uppgifter verkar givetvis vara felaktiga då Egyptiska myndigheter hävdar att inget nödanrop skett. Där får man för att man bryter mot sina egna rekommendationer...
 
Toppen