Senaste nytt

Ryktet: Cathay Pacific, Direktlinje: Hong Kong - Köpenhamn. Vad hände?

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Håller Med Ulagun här, trots ny kabin och eventuellt ett par gladare damer för dagen hos SAS så är det något annat som gör det. Det är atmosvären i sig. Jag får hur som helst en helt annan känsla (välmående) när jag flyger Cathays Business produkt på longhaul än när jag flyger SAS Business Produkt. Jag har bara provat SAS nya Businessklass en gång, men jag är säker att jag kommer säga samma sak efter nästa flight, och den som kommer efter den...

/Axelzon
De har ju ingen mikkeller öl på Cathay, viktigast på hela flygningen ;-).
Tvivlar inte på att Cathay skulle vara riktigt bra men tror inte det är så stor skillnad att deras produkt slår ut sas på en sådan linje.
 

Axelzon

Medlem
De har ju ingen mikkeller öl på Cathay, viktigast på hela flygningen ;-).
Tvivlar inte på att Cathay skulle vara riktigt bra men tror inte det är så stor skillnad att deras produkt slår ut sas på en sådan linje.
Tror att vi Scandinaver fortsätter vara SAS trogna (trots alternativ som kan tyckas ha en bättre service) och att en direkt linje Köpenhamn - Hong Kong skulle bära mer frukt för SAS än Cathay Pacific. Mitt val skulle defintivt avgöras på den som erbjöd det lägsta biljettpriset av de båda.
 

nota bene

Medlem
Jag skulle omedelbart välja Cathay i C. Priser brukar ligga kring 13-14000 i C från Stockholm vid tidig bokning (dock via resebyrå då det inte går att boka direkt!). SAS lägger sig ju aldrig under ca 20000 i C, dessutom är Cathay en bättre produkt i mjukvaran.
 
  • Gilla
Reactions: doc

Agö

Medlem
Jag skulle omedelbart välja Cathay i C. Priser brukar ligga kring 13-14000 i C från Stockholm vid tidig bokning (dock via resebyrå då det inte går att boka direkt!). SAS lägger sig ju aldrig under ca 20000 i C, dessutom är Cathay en bättre produkt i mjukvaran.
Om Cathay kör 13-14k från Köpenhamn direkt till Hong Kong (ex-Stockholm) blir det intressant att se SAS svar Stockholm direkt till Hong Kong (ex-Köpenhamn)...
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle omedelbart välja Cathay i C. Priser brukar ligga kring 13-14000 i C från Stockholm vid tidig bokning (dock via resebyrå då det inte går att boka direkt!). SAS lägger sig ju aldrig under ca 20000 i C, dessutom är Cathay en bättre produkt i mjukvaran.
Du kan boka Cathay direkt på deras hemsida från Stockholm...
 

lillemannen

Medlem
Nu har jag kommit hem från mina båda turer efter varandra med 3 dagars mellanrum, så min reflektion är ganska färsk.
Första med SAS från Malmö-ARN-HKG var i plus och C hem i nya kabinen. Intrycket var bra men kan vara bättre. Gillar nya kabinen men mat, IFE & kabinpersonal kan vara bättre. Cathay, Köpenhamn via London i C var bättre på samtliga punkter och gillade deras stol bättre men kanske bara en
inbillning. Mat och personal var betydligt trevligare med tilltalat namn hela tiden. Så skall jag till Asien igen för samma pengar runt 14.000 tar jag
Cathay och nästa blir nog att testa Finnairs Airbus 350 den vägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen