Rykte: SAS wetleasar HiFly

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av NotRyan, 16 November 2013.

  1. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Enligt en tråd på det alltid lika trovärdiga forumet på Flygtorget :rolleyes: (OBS Ironi !!!!!) så kommer SAS att wetleasa in HiFly att flyga 9 rundturer på SK925/926 under tiden 21 november - 2 december med A340 CS-TQZ.

    Omni Air - maskinen har lämnat SAS verksamhet enligt check-in.dk.

    Det skulle nog vara ett lyft mot Omni Air om det stämmer!

    Mvh
    /NotRyan
     
  2. Aurora

    Aurora Medlem

    Ikke noe rykte, det stemmer nok det :)
     
    1 person likes this.
  3. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag hittade ingenstans jag kunde verifiera det, därför rykte i rubriken :)

    Vem som helst skriver ju verkligen vad som helst på Flygtorgets forum, men jag kände på detaljnivån på det inlägget att jag kunde publicera det här som ett rykte till dess det är bekräftat officiellt.

    Mvh
    /NotRyan
     
  4. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Förmodar att det då är samma kärra som gått på Norwegians 787-linjer. I så fall ett lyft genemot Omni air då :)
     
  5. Aurora

    Aurora Medlem

    CS-TQZ er det som er skrevet i offentligheten så langt, ja :) Kjempebra at kundene nå får et bedre produkt!
     
  6. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hi Fly har också stora A340-600...den hade ju varit ännu coolare!
    Tyvärr är A346 nog för stor för SAS behov.
     
  7. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om jag trycker att A346 är så mycket coolare än något annat. Det enda som är fränt med den är ju att den på grund av sin extremt långsmala form ser så våldsamt stor ut när man står vid gaten och tittar ut.

    Om jag jämför första gången jag såg en A346 med första gången jag såg en B777 så trodde jag A346:an var mycket större än den var och B777:an var mycket mindre än den var. Det var inte förrän långt senare när någon här på BC skrev att motorkåpan på en B777 har snudd på samma diameter som kroppen på en B737 som jag verkligen förstod vad det var jag hade åkt i. Proportioner gör mycket för hur vi uppfattar saker och ting.

    Nu är det bäst att jag slutar innan jag OT:ar ut i omloppsbana runt jorden här...

    För att säga något on topic så tycker jag att det är glädjande att SAS åtminstone gör något, dels för att fylla luckorna i tidtabellen och dels för att ersätta den bespottade Omni-kärran, det återstår dock att se om HiFly håller måttet i SAS regi.
     
  8. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    F i den kärran, inte ofta det dyker upp på SAS, om ni är bokade skynda att välja rad 1 eller 2.
     
    Smuffe gillar detta.
  9. OnTime

    OnTime Medlem

    På HiFly's hemsida ser det ut som CS-TQZ är en ex Emirates A340.
    SAS kommer erbjuda 2:a C klass kabinen som SAS Plus, 21 stolar.
     
  10. 1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×