AABack2ARN
Medlem
Finnair succe med Asienflygen har absolut med deras geografiska läga att göra men de är dock beroende av sin matartrafik för att underhålla Asienlinjerna med passagerare. Och så som de lyckats bygga upp Europalinjerna med två vågor är det lite underligt att de går såpass svagt som många säger att de gör.
Tas matarlinjerna bort i form av direktflyg kommer AY ha betydligt svårare att locka passagerare annat än med ytterligare sänkta priser vilket inte gynnar kassan.
SAS kan inte nyttja vare sig Stockholm eller Köpenhamn för samma Asientrafik då den extra flygtimmen förstår "vågtänket" till flertalet destinationer inom Asien.
Tas matarlinjerna bort i form av direktflyg kommer AY ha betydligt svårare att locka passagerare annat än med ytterligare sänkta priser vilket inte gynnar kassan.
SAS kan inte nyttja vare sig Stockholm eller Köpenhamn för samma Asientrafik då den extra flygtimmen förstår "vågtänket" till flertalet destinationer inom Asien.