Ungefär som nu, med andra ord?
Nu finns ju ORD också men i framtiden blir det nog bara EWR från ARN. Nya försök med NRT, PEK, BKK etc från ARN kan vi glömma.
Ungefär som nu, med andra ord?
ARN kan bli hubb för longhaul till Afrika =P. Skulle ju inte vara så pjåkigt med Asienlinjer som börjar i ARN och mellanlandar i HEL heller.
Så det räcker inte med att vi har den svenska, norska och danska staten som ägare utan vill komplettera med den finska Blir nog inga diskussioner om vart hubben ska ligga då
Både Finnair och SAS har A330/A340 för longhaul flotta. Om det blir sammanslagning vore det rimligt att flytta longhaul operation till Helsingfors och lägga ner Köpenhamn hubb. Hoppas att de inte gör samma misstag (multi-hubb strategi).
Om man vänder på det: vad ser Finnair för fördelar med att gå ihop med SAS?
Om man vänder på det: vad ser Finnair för fördelar med att gå ihop med SAS?
Då får man i så fall lägga ned USA-trafiken eller iaf kraftigt reducera den. Tvivlar på att folk som reser från OSL, GOT och CPH kommer att vara speciellt intresserade i att resa till USA via HEL. Något bättre för de som har ARN som hemmaflygplats, men inte mycket.Både Finnair och SAS har A330/A340 för longhaul flotta. Om det blir sammanslagning vore det rimligt att flytta longhaul operation till Helsingfors och lägga ner Köpenhamn hubb. Hoppas att de inte gör samma misstag (multi-hubb strategi).