Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jaws

Medlem
Se t.ex. CPH unserved routes. Borde med andra ord finnas ett hyggligt underlag att bygga på.
Visa bifogad bild 37719
@Agö Jag kan inte hitta Stockholms motsvarande siffror då de sammantaget skulle visa SAS' totala unserved routes inom norden med
Oslo Airport (OSL) | Unserved Routes in the Route Shop som samlat underlag
SAS verkar begära minst 50'000/år men önskar helst 70'000 eller mer för att se tillräcklig potential och kan man samordna de 3 hubbarna så borde en bra service kunna säkras på egna planen! särskilt om man kan locka oss nordbor till att åka SAS med bra priser och bättre service, *hint* @sas.
 

flum

Medlem
Om Busan är slutdestination, är Seoul Incheon (utrikes) inget bra val.
Det finns inte något inrikesflyg mellan Seoul Incheon (ICN) - Busan (PUS) utan det är bara mellan Seoul Gimpo (GMP) - Busan.
Jag föredrar nästan snabbtåg när jag ska till Busan, speciellt om man ska centralt, då flygplatsen ligger lite off. För att återgå till ämnet så tror och hoppas jag på ARN-ICN.
 

pswe

Medlem
De har ju varit rätt tydliga med att Oslo ska få fler långflyg, vill man undvika att slinga 340 därifrån så talar det väl för amerikansk östkust därifrån
 

Ricci

Medlem
Mina gissningar:

OSL(alt CPH)-BOS
CPH-LAX
ARN-NRT (möjligtvis omslingad från CPH)
ARN/CPH-ICN
CPH-HKG-MNL (omslingad från ARN, detta är mycket beroende på om Cathay Pacific öppnar upp HKG-CPH 2016/2017)
 

palmen

Moderator
Jag vänder på det och tror att Arlanda går österut. Alltså:
OSL-BOS
ARN-ICN
CPH-LAX
Om vi leker med tanken att detta stämmer så kan de utan problem använda 1 plan för OSL-BOS.
Hur är det med ARN-ICN, måste man slinga det planet med en annan destination eller klarar man ARN-ICN-ARN på 24h?
CPH-LAX lär väl vara ytterligare 30 minuter flygning jämfört med CPH-SFO och då klarar man inte av att göra det på 1 plan.

Några spekulationer på hur man ska slinga planet då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen