Senaste nytt

[Rykte] Lufthansa tar bort Senator lounge access for Star Alliance Gold

Jonas C

Medlem
Business loungerna som är smockfulla redan idag hade blivit överbelastade om *G deporterades till dessa. Enda scenariot hade möjligtvis varit om LH tog bort lounge access för FTL, men jag tror inte att de skulle våga gå så långt i sina enhancements.
 

Storsteffe

Medlem
Finns fler scenarios, tex gå samma väg som Air Canada. Dvs att andra bolag öppnar egna lounger i framförallt Frankfurt och München.

Där är nog framtiden skulle jag tro(och inte bara där) eller en uppstramning och likriktning inom alliansen när det gäller kraven för status. Blir ju ett antiklimax när man kliver in i en smockfull lounge, speciellt när man lagt mycket pengar på biljetten.
 

Swisser

Medlem
Det bör väl ligga i FF-programmens intresse att se till så att deras medlemmar får en trevlig upplevelse i deras lounger, det inkluderar en stol/fåtölj att sitta på. Om vissa lounger på vissa flygplatser konstant är överfyllda så får ju inte FF-medlemmarna denna positiva upplevelse och då bör det väl ligga i FF-programmens intressen att utöka loungernas kapacitet. Hur *A sköter det vet jag ej, alltså om flygbolagen/FF-programmen samarbetar eller tar besluten var för sig.
 

Jakob K

Medlem
Där är nog framtiden skulle jag tro(och inte bara där) eller en uppstramning och likriktning inom alliansen när det gäller kraven för status. Blir ju ett antiklimax när man kliver in i en smockfull lounge, speciellt när man lagt mycket pengar på biljetten.

Jo det där är knepigt: Är det statusen eller pengarna som ska räknas....? ;)
 

agehall

Medlem
Jo det där är knepigt: Är det statusen eller pengarna som ska räknas....? ;)

Det knepiga är ju egentligen att det är för enkelt att få status och då menar jag inte bara genom A3... Enda sättet att få ordning på detta är att avsevärt höja kraven för att nå *G och helst harmonisera det lite mer.
 

Storsteffe

Medlem
Jo det där är knepigt: Är det statusen eller pengarna som ska räknas....? ;)

Om man stramar upp kraven för status så blir det omöjligt med status utan att ha spenderat en hel del pengar så är tyvärr inte fallet i nuläget ;)

I SAS fall tycker jag en bra idé är att man plockar in Business/Diamond i en lounge och Guld/Plus i en annan.
 
Last edited:
Jag, som använder mitt A3G för att komma in i lounger, tror inte att A3s generösa guldkortsutdelande påverkar trängseln i loungerna runt i världen nämnvärt. Nästan alla gånger jag kommer till en lounge får jag konstiga blickar på mitt kort. En gång fick jag till och med peka ut Aegean-loggan på bannern bakom disken eftersom hon påstod att de inte var medlemmar i Star Alliance, trots loggan på kortet. Jag tror inte att de någongång kunnit Aegeans IATA-kod utantill utan behövt kolla upp den, eller frågat mig om jag vet.
 

Dr. Miles

Expert
Jag, som använder mitt A3G för att komma in i lounger, tror inte att A3s generösa guldkortsutdelande påverkar trängseln i loungerna runt i världen nämnvärt. Nästan alla gånger jag kommer till en lounge får jag konstiga blickar på mitt kort. En gång fick jag till och med peka ut Aegean-loggan på bannern bakom disken eftersom hon påstod att de inte var medlemmar i Star Alliance, trots loggan på kortet. Jag tror inte att de någongång kunnit Aegeans IATA-kod utantill utan behövt kolla upp den, eller frågat mig om jag vet.

Jag har inte sett en enda människa med Aegean Miles&Bonus Gold (antingen väska med tagg eller kort vid reception) utanför BC.se, så fulla lounger med Aegean Gold är nog urban legend. :)
 
Jag har inte sett en enda människa med Aegean Miles&Bonus Gold (antingen väska med tagg eller kort vid reception) utanför BC.se, så fulla lounger med Aegean Gold är nog urban legend. :)

Aegean är inte särskilt synligt överhuvudtaget. Jag som är Aegean Gold sen augusti såg för första gången ett Aegeanflygplan i Paris för två veckor sedan :)
 
Toppen