Senaste nytt

[Rykte] Lufthansa tar bort Senator lounge access for Star Alliance Gold

pitch

Medlem
Eftersom jag har varit FTL länge och väl så har jag ju haft tillfälle att besöka LHs (eller snarare LH-gruppens) businesslounger en hel massa. Och ärligt, dom är inte dåliga. Jag har faktiskt undrat mer än en gång över hur det kan vara så många i SEN-loungen och helt dött på business-sidan.

Så det känns som en ganska... logisk reaktion. Och LH är ju trots allt tyska ;)
 

MarSecLtd

Medlem
Helt rätt Chrille, tyvärr så är det så. Därav en konsekvent reglering av nivåkrav för alla bolag vore till allas bästa.
 

Hall

Medlem
Spelar det någon roll?
Är du SEN så bör du ju komma in i lounger oavsett om du flyger Germanwings eller LH, på samma sätt som om du är *G så får du inte komma in i lounger om du flyger Eco oavsett om det är med Germanwings eller LH

Eller är det något jag har missförstått av ryktet?

Ingen loungaccess på t.ex. ARN för 4U flygningar oavsett status inom M&M. ARN, CPH och OSL är inte BEST tariff destinationer så 4U resenärer kommer inte att ha någon loungeaccess.

Miles & More - Lounge information for Germanwings passengers
 

Paby

Medlem
Kan ju förstå det på visst sätt, samtidigt som det ju urholkar star alliance förmånerna ganska rejält. Känns som "alliansgemenskapen" är på väg bort igen...Dock är ju SEN oerhört mycket svårare uppnå än exvis SK*G eller A3*G.

Ja, "alliansgemenskapen" förstörs tyvärr på flera sätt av medlemmar i alliansen som ger sina kunder status till för låga kvalificeringsnivåer och andra alliansförmåner alldeles för vidlyftigt.
 

joemume

Medlem
Tur man har LH SEN "på riktigt". Det är ju precis som alla säger - alla billiga och lättåtkomliga *G-kort (tänker framförallt på Aegan....) urholkar Star-programmet och gör förändringar som denna till verklighet. När nåt glimmar och känns för bra för att vara sant så brukar det över tid också vara just det.
 

Ubbe

Medlem
Jag förstår inte problemet. Är det för låga nivåer på endel program så står det väl alla fritt att välja ett annat program. Varför inte kämpa på för att bli HON eller Pandion om nu guldnivån är urvattnad och ni inte längre känner er exklusiva. Att gnälla för att andra blivit guld "för" lätt ger ju ingen tillfredsställelse. Sen har ju LH näst intill stoppat USDM användande på deras flighter eftersom det blev för många poäng i omlopp. Singapore Airlines har väl en liknande policy för högre klasser.
Det är väl bara att gilla läget och utgå ifrån det som gäller idag och njuta av det så länge det nu går. I morgon är det säkert någon ny försämring på gång. Det går ju inte direkt bra för världsekonomin just nu.
 

joemume

Medlem
Sen har ju LH näst intill stoppat USDM användande på deras flighter eftersom det blev för många poäng i omlopp. Singapore Airlines har väl en liknande policy för högre klasser.
.
Håller i grunden med, men att LH stoppat USDM har nog till stor del att göra med att US Airways bytt allians.. :)
 

johhenrik

Medlem
Jag trodde det hade med att göra att US Airways inte ville betala vad det kostade för F awards. Jaja, jag kan ju minnas fel.
 
Toppen