Senaste nytt

Rykte: Förändringar i koncepten fr.o.m 1:a mars 2014?

Status
Stängd för vidare inlägg.

A380*G

Medlem
Det kommer som sagt bli både förbättringar och försämringar för att markera skillnaderna mellan klasserna.
Jag tycker det är synd att inte SAS marknadsför förändringarna lite tidigare.

Jag vill inte lägga ut interna SAS dokument på BC.se utan låter BC.se komma med de nyheterna.
Men om du vill Jumboze ha mer info, så skicka ett mail till mig.:)

Förhoppningen är att vi även ska få några kommentarer från den som är ansvarig för detta (som inte står med i dokumentet), jag jobbar på det, så uppskattar om du håller infon för dig själv till allt är klart.

Anser att Ricci kan dela med Jumboze om han vill. Läckor finns överallt och vissa är tom planerade. Men visst, förstår din aspekt av det också.
 

jumbooze

Medlem
Jacob, Om du även har möjlighet att ställa frågan om hur de ser på att "helt plötsligt" ändra på konceptet så vore det bra.

Jag hade ju en Businessbiljett hos SAS som blev nedgraderad till PLUS, då bokades den innan ändringarna och de sa ingenting / gjorde ingenting för kunder med som bokat produkten som försvann.
 

Jacob

Medlem
Men visst, förstår din aspekt av det också.
Det vi från redaktionens sida framförallt vill är att nyttja den goda relation vi har med SAS och för medlemmarnas räkning få saker förklarade och förtydligade, sånt som kanske inte framgår/förklaras i den officiella informationen.

Vi fick ett utmärkt bemötande i samband med lanseringen av EuroBonus 2.0 för en månad sedan, jag tror det ligger lika mycket i deras intresse att få förklara sig och slippa rykten.

Jacob, Om du även har möjlighet att ställa frågan om hur de ser på att "helt plötsligt" ändra på konceptet så vore det bra.
Noterat!
 

A380*G

Medlem
Det vi från redaktionens sida framförallt vill är att nyttja den goda relation vi har med SAS och för medlemmarnas räkning få saker förklarade och förtydligade, sånt som kanske inte framgår/förklaras i den officiella informationen.

Vi fick ett utmärkt bemötande i samband med lanseringen av EuroBonus 2.0 för en månad sedan, jag tror det ligger lika mycket i deras intresse att få förklara sig och slippa rykten.


Noterat!

Absolut, har inte sagt något annat. Dock är det ju varje medlems val om han eller hon vill dela med sig av information som denne snappat upp via diverse kanaler.
 

Najk

Medlem
Sitter och ska boka en biljett i detta nu, blir intressant att se om det blir några försämringar eller förbättringar att se fram emot :)
 

varva77

Medlem
Ska bli mycket intressant vad detta kommer att innebära om detta stämmer vilket det tycks göra. Jag hoppas verkligen att det handlar förbättringar i PLUS och Business istället för försämringar i Eko. Skall de börja bete sig (ännu mer) som LCC och börja ta betalt för det ena och andra blir jag mycket besviken och kan inte heller se att de skulle tjäna på det. Trots allt differentierar de sig fortfarande lite från Norwegian och än mer från Ryan/Wizz. Skulle (när) Norwegian börjar göra resan mot ett alliansmedlemskap eller annat samarbete kommer nog krisen förra året bara vara en försmak...
 
Jag tror det skulle vara ett stort misstag att börja ta betalt för incheckat bagage i economy.

Kjos olika Ryanair liknande utspel på senare år angående andra flygbolag indikerar nog att Norwegain inte under överskådlig framtid avser sammarbeta med någon. Deras kundservice på interkont är i vissa fall när det strular tom sämre än Ryanairs.
 
Ska bli mycket intressant vad detta kommer att innebära om detta stämmer vilket det tycks göra. Jag hoppas verkligen att det handlar förbättringar i PLUS och Business istället för försämringar i Eko. Skall de börja bete sig (ännu mer) som LCC och börja ta betalt för det ena och andra blir jag mycket besviken och kan inte heller se att de skulle tjäna på det. Trots allt differentierar de sig fortfarande lite från Norwegian och än mer från Ryan/Wizz. Skulle (när) Norwegian börjar göra resan mot ett alliansmedlemskap eller annat samarbete kommer nog krisen förra året bara vara en försmak...

Väl talat. Bra sammanfattning.
 

FlyingFire

Medlem
Jag bokade en Go Arlanda-Nweark i förrgår, tänkte lägga in en OT-uppgradering så fort jag har uppfyllt budgeten till det. I vilket fall som helst blir det spännande att se vad SAS kommer med, ser ju helst att jag behåller mina bokade "förmåner" i Go, men om Plus blir bättre kommer ju en OT bli ytterligare befogad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen