Senaste nytt

Ryggsäck och fotriktiga skor...

lnixon

Medlem
Har aldrig nånsin stött på uttrycket.
Italienare brukar nämnas som föredömen när det gäller stilsäker affärsklädsel.

I dina kretsar, kanske. I mina kretsar vore svart kostym ett utmärkt sätt att förlora respekt. Så jag tänker fortsätta klä mig i *min* affärsklädsel, och fnissa i smyg åt pingvinerna.
 

ulagun

Medlem
hahahaha..jag ta så åt mig..jag som släpar ofta min kamera väska a.k.a stora tunga ryggsäcken som ofta går emot div skallar i kabinen..jag har länge undrar varför alla ser så sura ut när man ska klämma sig in på rad 1 el 2 med denna med sig..ofta så råkar jag gnugga Pandion märket i ansiktet på folk då den sitter ganska lägligt till på ryggan :)

Men på rad ett får du väl inte ha dina tunga väskor under start och landning.
Eller finns här undantag för Pandion:confused:
 
Men på rad ett får du väl inte ha dina tunga väskor under start och landning.
Eller finns här undantag för Pandion:confused:



jaha då..jag är ju Gud el i alla fall bör behandlas som Gud bara för att jag innehavare av detta mystiska svarta kort..:) nee jag brukar vara snäll mot mina bakomvarande passagerare och gå undan tills jag kan smita ut och slänga upp väskan i bingen..också en ger det mig en ny chans att gnugga kortet i ansiktet..fö´låt..väskan i ansiktet på ngn " pingvin "
 

Gnopps

Medlem
Jag gillar att klä mig snyggt när jag ska flyga, oavsett om det är privat eller i tjänsten. De två anledningar till att jag gör det är för att jag vill bibehålla lite glamour och för att det kanske kan hjälpa för en uppgradering.

Men reser andra med vita gympaskor, mjukisdräkt och platspåsar är det helt ok med mig, det påverkar väl inte mig? Det är inte alltid jag är snyggt klädd vid flygning. Med frugan i jeans & skogsjacka och ryggsäckar fick vi en gång en ordentlig misstänksam syning från tå till topp av incheckningspersonalen i Kastrup, detta tills guldkortet åkte fram.

Låt alla klä sig efter behag? Än har vi väl inte nått framtiden då alla ska ha samma kläder? Universal Jumpsuits - Top 10 Failed Futuristic Predictions - TIME
 

Rustscheff

Medlem
Jag säger bara-bekväma Loro Pianabyxor och skjorta, Crockett & Jones samt en mjuk skrynkelfri kavaj. Och en Mjuk Loro Piana Carry-on. Träffar man någon i huvudet med den är det bara som en liten västanfläkt.
 

Mr.A

Medlem

Jag säger inte att alla måste vara slipade i mörk kostym för att flyga, jag flyger själv i jeans eller avslappnad klädsel emellanåt, men jag verkar ej heller i en strikt kostymbransch som bank eller finans, emellertid så förstår jag inte varför de som "försöker" se prydliga ut i kostym som i många fall ska på viktiga möten eller representationer "förstör" prydligheten genom taskiga skor... Sedan så tycker jag oavsett praktiskheten inte om ryggsäckar, men det är bara min synpunkt :rolleyes:
Och mjukiskläder... Let´s not go there...
 

JonW

Medlem
emellertid så förstår jag inte varför de som "försöker" se prydliga ut i kostym som i många fall ska på viktiga möten eller representationer "förstör" prydligheten genom taskiga skor....
Kan svara direkt eftersom jag hör till dessa:
Oavsett möte eller inte; vill jag av någon anledning ha en kostym med mig flyger jag i regler i den, eftersom det oftast är det skonsammaste sättet att transportera den.
Men i regel i väl ingådda loafers/sneakers, som dels andas bättre, dels är lätta att ta av och på ombord.
Behöver jag vara proper direkt vid ankomst byter jag airside.
 
Toppen