Ryggproblem + halvtaskigt säte

Diskussion i 'Övrigt' startad av nollbit, 1 Mars 2016.

1. nollbit

nollbit Medlem

Hallå!

Idag på gymmet knäckte det till i ryggen. Det har hänt en gång tidigare och gick över av sig själv efter några dagar, så jag är egentligen inte så orolig över just det.

Dock; på söndag ska jag till London med SAS (hem onsdag kväll). En sak jag vet med erfarenhet är att det inte kommer vara skönt att sitta inklämd i Go i över två timmar när man har ont i ryggen. Jag har en OT inne på uppgradera till Plus, men dock ingen status (än) så ledigt mittensäte räknar jag inte med.

Jag vet ju att British Airways flyger 767 en gång om dagen ARN-LHR, och att businessätet där faktiskt har ett hyffsat benutrymme.

Vad jag funderar över nu är egentligen två saker:
    1. Jag reser ju med jobbet, så jag antar att jag är försäkrad på något sätt. Kan det finns medicinska skäl att få ny resa i business? Eller rad 1? Eller blockat säte?
    2. Om jag använder mina avios för att köpa en enkel till london med BA i business så antar jag att mitt ben hem med SAS förverkas. Kan jag undvika det på något sätt?
    Helst vill jag ju flyga SAS för poängens skull, men jag vill gärna kunna promenera av planet i London också.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan köpa blockerat mittsäte med SAS i go. Du betalar lägsta tillgängliga pris minus skatter och avgifter. Till/från London kan det således vara ganska billigt med blockerat mittsäte.

agehall, LarsCph och flum gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror snarare att du skulle bli sjukskriven och få stanna hemma.

Nix. Flyger du inte så flyger du inte.

nollbit gillar detta.
  4. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige

nollbit gillar detta.
  5. nollbit

nollbit Medlem

Tack för alla svar!

Nån sjukskrivning går jag inte med på så jag får hoppas på ett hyffsat säte oavsett. Att privat betala 1500 för seatblock[1] (tack för infon @fcx) känns inte aktuellt, så jag får hoppas på okej säte. I värsta fall blir jag en såndär som vankar lite vid toaletterna under flighten.

OT: ryggen känns redan mycket bättre, så jag är inte så orolig. Kanske får bli lite smärtstillande i form av fika innan flighten bara.

[1] i värsta fall 1500 för seatblock, om jag blir OT:ad till Plus

WTP gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!