Ryanairs styrelse godkänner planer på transatlanttrafik

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Agö, 16 Mars 2015.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu blir det åka av!

Ryanairs styrelse har idag beslutat att godkänna planerna på transatlantflygningar. Ser ut som att London Stansted, Dublin och Berlin blir hubbar i Europa med flygningar till New York, Boston, Chicago och Miami. Priser från skyhöga £10...

Det ska bli intressant att se vilka kärror man kommer över och från vem.

Ryanair plans to offer flights between Europe and the US | Travel | The Guardian

wheaa gillar detta.
  2. SAS404

SAS404 Medlem

Biljetten 100:- flaska vatten 50:- varm måltid 250:-

Kommer onekligen bli intressant att se prissättningen.

simon_says91 gillar detta.
  3. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antligen!!!!

spritfet, wheaa, rob74 och 3 andra gillar detta.
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helst skulle man vilja se fördelningen mellan de olika priserna. 1 plats för £10, 10 platser £150 och 190 platser för £350 och uppåt plus alla avgifter...?

rob74, simon_says91 och SAS404 gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet att du längtar till denna dag! Nu är den kommen.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nåja den är kommen inom 4 till 5 år... Men ett steg närmare drömmen är det ju allt ;)

rob74 och Agö gillar detta.
  7. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om jag definitivt inte är någon fantast av Ryanair utan snarare tvärtom så är detta intressanta nyheter tycker jag.

Det är ur ett allmänintresse alltid intressant när flygbolag expanderar och hur detta påverkar konkurrenterna.

På ett sätt kan det vara bra ur konsumentens synvinkel med en ny aktör som pressar priserna men samtidigt kan det leda till att även legacybolagen tvingas till osunda besparingarna och förändrade arbetsvillkor för personalen.

Det är ju dock en del "om och men" i artikeln och minns jag inte fel har bolaget gått ut med liknande satsningar tidigare utan att det blivit verklighet.

Blir det verklighet tror jag på 787-9/777-X med en väldigt tight ekonomiklass och en mer generös premiumkabin.

Agö gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

En 737MAX borde väl klara en del av de sträckorna åtminstone. Riktigt underbar komfort att se fram emot isåfall i en sådan med standard Ryan-kabin :)

9. Med tanke på att de redan endast opererar Boeingplan så tror jag på 757 2.0 som Boeing just nu "tittar på". Eller kanske tidiga 787or för en liten peng:

di.se - Boeing rear ut Dreamlinerplan

10. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    8h med non recliner säten borde i min värld inte kosta mer än 100kr.

matte_ante gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!