Ryanairs kunder är idioter, säger CEO

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Traveller, 6 September 2012.

  1. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är härligt med dessa historier. Ryanair kan det här med marknadsföring det vet vi och även det här är ju en slags sådan...

    Ryanairs vd: Resenärer är
     
  2. Stockholm

    Stockholm Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu lyckas han än en gång skapa publicitet! Fascinerande...
    Glöm inte att de är det enskilda (flygbolags-)varumärket med flest pax i Europa!!!
     
  3. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ryanair har en PR-avdelning i världsklass. Alla dessa utspel ger gratisreklam värt miljarder.
     
  4. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Och dessutom framgår det ganska snabbt att det avses dem som inte skriver ut boardingkortet, så den förkrossande majoriteten av paxen känner sig inte träffade av idiotförklaringen:D Och som sagts ovan, massor av gratisreklam igen.
     
  5. Läste detta i förrgår här i UK. Så jädrans kul. Den mannen tar tillfället i akt att alltid göra PR i de mest bizarra situationer. Jag förstår fortfarande inte vad problemet är, det står klart och tydligt vad som gäller. Och sedan gnälla över det. Har för mig att det finns en tråd på flashback om personers snyfthistorier där det är deras eget fel men är tvungna att gråta ut i media.
     
  6. TheNavigator

    TheNavigator Medlem

    Håller med honom till 100%, haha hur ofta hör man en VD för ett bolag prata så om sina kunder? Ibland måste man bara älska Ryanair :D deras affärsidé är väl trots allt människor som inte läser reglerna och på så sätt får "böta"... För man gör väl ingen vinst på att låta någon flyga för 100 spänn.
     
  7. "Quote of the Day" som jag kör hävstång på från annat forum gällande diskussionen om O'Learys senaste uttalande:

    If you fly Ryanair your are an idiot and frankly deserve everything you get
     
    6 personer gillar detta.
  8. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Undrar vad herr Kjos säger om sina kunder eftersom han är en stor fan av Ryanair.....;)
     
  9. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Problemet med denna form av marknadsföring är att RyanAir hela tiden måste höja ribban på sina kontroverser. För att få publicitet till nästa sån här kampanj är dom tvungen att slita av en rullstollsbunden, gravid passagerare från ett av sina plan och tända eld på henne.
     
    5 personer gillar detta.
  10. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ryanair slipper ju göra reklam, det fixar tidningarna åt dem.

    Sen kan man ju diskutera uttalandet att kunderna är idioter... Utan "oss", inget "dem" (alltså Ryanair).
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×