Senaste nytt

Ryanair skall satsa på "kundservice"

Xilan

Medlem
Jaha, detta var Q3s utspel. Ungefär en gång per kvartal kommer Ryanair med något slags utspel. Det ena dummare än det andra. Ofta är det rena provokationer av slaget "feta borde få betala straffavgift" eller "vi borde kunna ta bort en av piloterna eftersom de ändå inte gör nåt".
Media sväljer allt med hull och hår och det skrivs artiklar och krönikor i ämnet och Ryanair får all uppmärksamhet de vill ha.

Mer oseriöst bolag får man leta efter.
Självklart är detta endast ett utspel för få mediafokus.
 

Smuffe

Medlem
Med tanke på att några av alla seriösa företag som har trevliga representanter här på forumet, nu senast i raden Madeleine och Jan, kanske det vore något för Ryanair att låta en representant dyka upp här? :)
 

DamonA

Medlem
Problemet är väl att Ryanair skiter fullständigt i sin image. Folk går efter pris och ingen kan slå dem i pris om man bokar i rätt tid. Provokation är deras affärsmodell och det funkar ju bevisligen. Säg vad man vill om O'Leary, men snubben kan få resultat :p
 

Smuffe

Medlem
Som jannewa skriver så hade det varit intressant att få lite perspektiv på deras synpunkter, typ "Being Michael O'Leary"/"I huvudet på Michael O'Leary". Även om det mesta är som bortkastat och allt är skitsnack och bortförklaringar men ändå.
Å andra sidan så sänker väl deras närvaro den här fina sidans anseende avsevärt med en representant till bottenlåga nivåer oavsett hur roliga diskussionerna skulle vara med denna. :)
 
Toppen