Ryanair skall satsa på "kundservice"

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Valley, 24 September 2013.

  1. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
  2. qwerty

    qwerty Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer aldrig att hända, bara ett trick.
     
  3. Xilan

    Xilan Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jaha, detta var Q3s utspel. Ungefär en gång per kvartal kommer Ryanair med något slags utspel. Det ena dummare än det andra. Ofta är det rena provokationer av slaget "feta borde få betala straffavgift" eller "vi borde kunna ta bort en av piloterna eftersom de ändå inte gör nåt".
    Media sväljer allt med hull och hår och det skrivs artiklar och krönikor i ämnet och Ryanair får all uppmärksamhet de vill ha.

    Mer oseriöst bolag får man leta efter.
    Självklart är detta endast ett utspel för få mediafokus.
     
    1 person likes this.
  4. Smuffe

    Smuffe Medlem

    Med tanke på att några av alla seriösa företag som har trevliga representanter här på forumet, nu senast i raden Madeleine och Jan, kanske det vore något för Ryanair att låta en representant dyka upp här? :)
     
  5. SeaPlanePilot

    SeaPlanePilot Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle det finnas något intresse av att ha en Ryanair representant här?
     
    2 personer gillar detta.
  6. jannewa

    jannewa Medlem

    Det skulle iof vara intressant, för att se hur dom tänker.
     
    1 person likes this.
  7. DamonA

    DamonA Medlem

    Problemet är väl att Ryanair skiter fullständigt i sin image. Folk går efter pris och ingen kan slå dem i pris om man bokar i rätt tid. Provokation är deras affärsmodell och det funkar ju bevisligen. Säg vad man vill om O'Leary, men snubben kan få resultat :p
     
  8. Smuffe

    Smuffe Medlem

    Som jannewa skriver så hade det varit intressant att få lite perspektiv på deras synpunkter, typ "Being Michael O'Leary"/"I huvudet på Michael O'Leary". Även om det mesta är som bortkastat och allt är skitsnack och bortförklaringar men ändå.
    Å andra sidan så sänker väl deras närvaro den här fina sidans anseende avsevärt med en representant till bottenlåga nivåer oavsett hur roliga diskussionerna skulle vara med denna. :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×