Senaste nytt

Ryanair satsar på Köpenhamn med sju nya linjer - inkl Köpenhamn-Stockholm

oermen

Medlem
Jeg ved at CPH giver rabat til ruter som er helt nye og ikke i forvejen trafikeres af andre, så f.eks. Dublin og London har de ikke fået rabat på.
 

Bryant

Medlem
Ryanair kommer att börja flyga AMS-STN och AMS-DUB i oktober. Så de börjar ta sig in på "riktiga" flygplatser.
 

Palazzi

Medlem
Stängd BLL kändes ju som sagt givet.

Danskarna skjuter sig i foten o får lika många Ryanairlinjer fast med baser i andra länder..
De är alltså en precis lika stark konkurrent som innan (eller starkare?) o genererar heller inga jobb - smart....

Ryanair kommer garanterat nå sitt expansionsmål i norden, o det kommer såklart ske på bl.a. SAS bekostnad. Vart ska danska piloter o kabinpersonal anställas 2020, om INGET bolag vill/kan ha en bas där (?)
 
Stängd BLL kändes ju som sagt givet.

Danskarna skjuter sig i foten o får lika många Ryanairlinjer fast med baser i andra länder..
De är alltså en precis lika stark konkurrent som innan (eller starkare?) o genererar heller inga jobb - smart....

Ryanair kommer garanterat nå sitt expansionsmål i norden, o det kommer såklart ske på bl.a. SAS bekostnad. Vart ska danska piloter o kabinpersonal anställas 2020, om INGET bolag vill/kan ha en bas där (?)
Jeg kender flere nyansatte danske Ryanair piloter og de ansættes ikke med base i Danmark. Jeg ved den ene får base i Dublin, hvilket han er ganske tilfreds med da det betyder 9% i skat - ca. 1/5 af hvad man betaler i Danmark..
 

Palazzi

Medlem
Jeg kender flere nyansatte danske Ryanair piloter og de ansættes ikke med base i Danmark. Jeg ved den ene får base i Dublin, hvilket han er ganske tilfreds med da det betyder 9% i skat - ca. 1/5 af hvad man betaler i Danmark..

Jo, fri arbetsförflyttning är bra! Det jag försöker påpeka är dock att danska facken inte riktigt fyller sin funktion - för jag antar att de inte kämpa för att folk ska ta anställning på Irland. Sen hade även jag föredragit andra länders skatteregler, om man kan tumma på arbetstryggheten.

Finns svenska piloter på Ryanair-basen i Bergamo. Stötte på dessa redan 2008...
Finska piloter var än fler. Finns därmed piloter som är beredda att offra lite för att få arbeta med det som de tycker om.
 

Palazzi

Medlem
Vet inte om det skulle kännas som ett offer att betala en femtedel i skatt och bo i Dublin :D.

Nej, vilket jag skrev i övre delen av mitt inlägg. Nu bröt du dock ur texten från den del som handlade om Bergamo , där man inte har skattelättnader som i sig själva skulle locka en pilot (troligen iaf).

Men med smileysen tolkar jag in en något skämtsam ton, så tänker inte börja debattera :)

Nu ska jag återgå till min semester, och passivt följa BC.se....när tid ges :)
 
Toppen