Ryanair-plan störtdök

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Vattenspindelmannen, 8 April 2012.

1. Panik på Ryan-air plan

Usch jag är glad jag inte var ombord på den flygningen! Undrar vad som fick kapten att fatta det beslutet. Någon som var med på planet?

2. Det står ju i artikeln, tryckfall i kabinen gjorde att syrgasmaskerna aktiverades och kaptenen gjorde en standardmanöver - sjunk till 3000 meters höjd.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl en rutinåtgärd när trycket i kabinen går ner att piloten "störtdyker" till 3000 meter på någon minut.

4. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flightradar24.com - Live Flight Tracker! Här är manövern som det skrivs om, nått liknande inträffar nånstans på jorden i stort sett dagligen. Planet sjunker med ungefär 1000 meter per minut. Visst är det mer än normalt, men jag kan inte riktigt få det till "störtdyker"

5. Det är inte optimalt att få tryckfall över Alperna, där kan man inte gå hur lågt som helst.

Ni ser Squawk 7700 som är "Emergency".

6. Tur i oturen verkar de nått 3000m vid gränsen mellan Schweiz och Tyskland där bergen är betydligt lägre... Om det hade varit mellan Schweiz och Italien hade väl planet strukit mot alptopparna...

7. Undrar om passagerarna fick betala extra före syre från syrgasmasken. Typ 5 pund per minut. :p

9 personer gillar detta.
  8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!