Senaste nytt

Ryanair lägger ner på Sturup, övergår till Kastrup

Palazzi

Medlem
Kan bli lite svårt om du ska motivera en ökad kostnad på 58.000 till din arbetsgivare..
TP MMX-ARN = 138.000
TP CPH-ARN = 196.000
Väljer du ett kombinerat TP mellan CPH/MMX-ARN blir det än dyrare.
Annars har du helt rätt. Avgångarna från MMX under sommaren (och SAS sommar är väldigt lång) samt runt jul/nyår samt loven är rent bedrövliga.

Jag tror han menade att det var dags för SAS att inkludera CPH i Sverige inrikes, inte att det var dags för honom att inkludera det.. Jag kan ha feltolkat iofs :)

Jag tycker att det borde vara en självklarhet för SAS att numera se CPH/MMX som ett och samma alternativ. Kanske är problemet danskarna söderom som kan ansluta med tåg till CPH o då reser billigare i hela Sverige (?)...
 

ulagun

Medlem
Suck!
Om det bara vore så väl ändå.
Har själv inte TP längre och en av anledningarna är de fåtal avgångar under sommar och helgerna.
T.ex nu i somras var samtliga morgonavgångar inställda. T.o.m fakiren 06.30. Första avgång var runt 09.30.
Att SAS då inte erbjöd morgonavgångarna från CPH talar väl för sig själv vilken syn de har på sina mest trogna kunder....
Oavsett detta förstår jag inte prisskillnaden på nästan 60.000 på avg MMX eller CPH
 
:)
Kan bli lite svårt om du ska motivera en ökad kostnad på 58.000 till din arbetsgivare..
TP MMX-ARN = 138.000
TP CPH-ARN = 196.000
Väljer du ett kombinerat TP mellan CPH/MMX-ARN blir det än dyrare.
Annars har du helt rätt. Avgångarna från MMX under sommaren (och SAS sommar är väldigt lång) samt runt jul/nyår samt loven är rent bedrövliga.

Menade naturligtvis att SAS skulle inse fördelen av att se Öresundsregionen som en helhet och att det inte skulle kosta nåt extra....:)
 
Den sidste uges tid har der været lidt småsnak i medierne om Ryanairs ansattes arbejdsvilkår og manglende overenskomst. Interessant hvor meget ballade ballade det bliver til - fagforeningerne virker generelt til at have godt fat i CPH & det meste af branchen...
 
Toppen