Man kan ju också se det så här: de piloter som är villiga att nöta hos Ryan ett par år är förmodligen väldigt passionerade när det gäller flyg, knappast några "slöa, slarviga tonåringar".
Ålder är nog f.ö. en av de allra minst avgörande faktorerna för hur skicklig pilot någon är...
Mitt inntrykk av de som velger å fly i Ryanair er:
Gutta og jentene som har penger nok til å kjøpe seg en flyutdannelse og som ikke bryr seg om at de må betale typerating, jobbe gratis og ikke tjene mye de første årene. De som har kapital hjemmefra. Ergo de som ikke nødvendigvis er best egnet til jobben, men de som har mest penger.
De som er passionerade når det gäller flyg vil ALDRIG flyga for Ryanair. De jag kjenner som er passionerade om flyg de flyger i flygklubbar som instruktører og vil heller gjøre det så lenge de kan (til enda mindre lønn) enn å noen sinne sette sin fot innenfor døra hos Ryanair eller Norwegian. Det er et etisk og moralsk principp man inte kommer att bryta om man värkligen älskar det att flyga og gillar flygbranchen slik den en gang var.
De som har en lidenskap og passion for att flyga prøver och att få flyga for militæret før noe annet, i dag. De vet at framtiden i sivil luftfart inte ser bra utt nu om dagen, och det tryggaste man kan välja är pliktår för forsvarsmakten. Inte alle kommer igjennom, de som inte gjør det tar seg jobb som instructors. De lar heller være å flyga enn å flyga i Ryanair.