RYANAIR krockade igen

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av anjak, 7 Oktober 2014.

1. anjak

anjak Medlem

2. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När ska deras piloter lära sig att en 737 har lite större spännvidd än Cessnan de är vana med?

xvikmic gillar detta.
  3. Morgan

Morgan Medlem

Vet inte om det är meningsfullt att angripa Ryanairs piloter utan att ha fakta. Precis som att det inte är lämpligt att anklaga alla SAS piloter för den förödande olyckan på Linate för precis tretton år sedan.

Ryanair menar att det är flygledningen som brustit. Om det stämmer får vi säkert reda på inom kort.

4. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var det inte meningen att seriöst angripa någon utan bara att försöka skämta lite. Ledsen om någon tog illa vid sig även om jag inte riktigt tycker att man kan jämföra en "parkeringsincident" med linateolyckan.

Och för att vara tydlig. Jag har ingen som helst aning om denna incident beror på piloterna eller något helt annat.

5. SAS404

SAS404 Medlem

Ja orsaken kommer nog fram. Men jag skulle inte bli förvånad om det beror på att man stoppar in tonåringar i cockpit.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ärligt talat, har du belägg för det? Jag är inget fan av Ryan, men deras största problem i cockpit är svjv att de piloter de har får jobba på tok för mycket. Inte att de egentligen saknar erfarenhet...

Samosaguas gillar detta.
  7. SAS404

SAS404 Medlem

Absolut inga belägg eller fakta för det. Mer en känsla där man anställer ung billig personal och stressar ut dom till max.

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många tonåringar har de i cockpit i bland sina piloter?

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjaa många av piloterna rekryteras direkt från flygskolorna. Exempelvis SAA i Västerås. Inte direkt tonåringar, men 20-22 årsåldern.

10. SK

SK Medlem

Land:
    Sverige Sverige

"Ryanairs kaptener har en medelålder på 45,4 år och medelåldern för Ryanairs styrmän är 29,9 år"

Källa: Ryanair hotar stämma tidning - Senaste nytt - ekuriren.se

Men det var väl förra året de anställde en 19 åring(!) som pilot? Tog väl ner snittet lite...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!