Ryanair kastar av kvinna pga bok - artikel + video

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Moco, 2 November 2012.

1. Moco

Moco Medlem

Last edited: 2 November 2012
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg denna tidigare, medresenärerna erbjöd sig ju trevligt nog att stoppa ner den överflödiga kassen i deras baggage.

3. Jag vill veta vilken bok det var!!;)

4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hennes enda baggage var ju inte en bok och papper. Hon hade redan fyllt sin kvot iom handbagaget. Någonstans dras gränsen och överskrider man den får man stå sitt kast. Särskilt när man flyger LCC.

5. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om alla bolag var konsekventa med handbagage-regler skulle resandet förenklas för flertalet.

6. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget principiellt fel med att handbaggageregler åtföljs, men nu var det ju så att andra passagerare erbjöd sig att ta boken inom deras resp. kvot. Något sådant kan väl ändå inte anses som brott mot säkerhetsföreskrifter ("do not bring any items not belonging to yourself on board the aircraft")?

7. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det första som slår mig när jag läser detta, samt andra artiklar där passagerare fått betalat x antal kronor då denne t ex. inte skrivit ut sitt boarding kort etc. Det stämmer till 100% att Ryanairs kunder godkänner gällande resevillkor då de bokar på Ryanair webplats. Men att resa med Ryanair innebär ett nytt sätt att resa enligt mig. Mer oflexibelt, mindre rättigheter, sämre komfort osv. Jag kom ihåg tiden då Ryaniar erbjöd t/r mellan NYO-STN för 995 kronor. Då ingick 23 kg. incheckat bagage och komforten ombord ansågs vara bättre än vad det är idag. Men, de marknadsförde sig som ett "no-frils" airline. Idag är det inte mycket billigare att flyga med Ryanair än vad det t ex. är att flyga med Lufthansa eller British Airways. Jag som t ex. planerar in mina resor 6-3 månader innan ser i diverse prisjämförelser att det t o m är dyrare att flyga med Ryanair än t ex. Lufthansa som jag väljer inför min kommande Berlin resa.
    Tänk hypotetiskt om Ryaniar, Norwegian och Wizz skulle slå ut bolag som Lufthansa. British Airways, IB..dvs "de bättre bolagen". Då blir det inte bara dyrare att flyga med dem, det blir till bekostnad utav sämre flexibilitet, hårdare villkor- helt enkelt ett sämre sätt att resa.

8. Så jädra löjligt. Kostar denna påse Ryanscare 50euro extra i flygbränsle? Fascist flygbolag.

9. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det man ser på videon är bara en länk i en händelsekedja. Man kan naturligtvis ifrågasätta rimligheten i att kasta av en passagerare från planet för att man har två personliga tillhörigheter som inte ryms i väskan. Men sannolikt var det fler faktorer som spelade in.

10. Homer

Homer Medlem

Enligt andra källor har hon blivit tillsagd långt tidigare, inte försökt att stoppa boken och papperet i
    fickan eller i övrigt baggage eller bett någon annan passagerar ta hand om det.
    påstått att kortet slutat fungera och därefter blivit hysterisk och försökt ta sig ombord i alla fall.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!