Senaste nytt

Ryanair igång igen

squeezen

Medlem
Inte samma syfte som trådens start 2012 men passar väl in.

källa omni ekonomi/sky news:
Ryanair planerar att sätta igång 90 procent av lågprisflygbolagets linjer i juli. För att skydda mot det nya coronaviruset ska all flygpersonal samt alla resande bära skyddsmasker. Dessutom ska de klara en kontroll av kroppstemperaturen, rapporterar Sky News.
– Efter fyra månader är det dags att Europa börjar flyga igen, säger vd:n Eddie Wilson enligt Sky News.
 

Palazzi

Medlem
Italienska medier säger att de 1:a Juli ska vara igång med 40% kapacitet igen. Hur många linjer det innebär framkommer inte..
Kanske är det 90% av linjerna som @squeezen citat anger (men med kraftigt reducerad kapacitet och/eller frekvens), eller så handlar det om senare i Juli.

Vi får väl se helt enkelt ... :)
 

squeezen

Medlem
Italienska medier säger att de 1:a Juli ska vara igång med 40% kapacitet igen. Hur många linjer det innebär framkommer inte..
Kanske är det 90% av linjerna som @squeezen citat anger (men med kraftigt reducerad kapacitet och/eller frekvens), eller så handlar det om senare i Juli.

Vi får väl se helt enkelt ... :)
Hittade samma artikel som jag citerade ovan och den är nu uppdaterad till 40% så blev inte fullt så dramatiskt kliv upp men rör sig likväl om 1000 avgångar dagligen. Själv har jag aldrig åkt med Ryanair och får väl se om så blir fallet men ur ett totalperspektiv för flygande känns det positivt!

edit: samma notis som innan ligger visst kvar på omni ser jag nu och förtydligande nedan:

urklipp från sky news:
Ryanair plans to restore 40% of its flight schedule from July, with all crew and passengers required to wear face masks and pass temperature checks.

The budget airline said it hopes to have nearly 1,000 flights per day, with 90% of its normal network on offer.

Coronavirus: Ryanair plots July return with passengers and crew required to wear face masks | Business News | Sky News
 
Last edited:
Toppen