Senaste nytt

Ryanair etablerar sig i Kalmar med ny linje till Barcelona

Jacob

Medlem
Det var tydligen populärt med den nya linjen från Kalmar till Spanien. Drygt 150 passagerare var med på premiärflygningen igår annandag påsk enligt tidningen Barometern. Kalmar flygplats firade den nya linjen med tapas och bubbel.

Tapas och bubbel på premiärflyget
 

Palazzi

Medlem
Kul för Kalmar! :) Med tanke på hur mycket Ryanair bråkar med Spanska kommuner förvånas jag dock över att varje ny linje blir dit.... I V-ås har vi fem linjer med Ryanair, varav fyra till Spanien. Är svensken så "Spanienfrälst"? Finns ju även Frankrike, Italien, Grekland, & Portugal med samma trevliga väder....
 

Agö

Medlem
Kul för Kalmar! :) Med tanke på hur mycket Ryanair bråkar med Spanska kommuner förvånas jag dock över att varje ny linje blir dit.... I V-ås har vi fem linjer med Ryanair, varav fyra till Spanien. Är svensken så "Spanienfrälst"? Finns ju även Frankrike, Italien, Grekland, & Portugal med samma trevliga väder....

OT: Kan bara tala för mig själv. Vi har ställe i Spanien. Är dock frankofil. Södra Spanien har dock klart bättre väder under vinterhalvåret och längre säsong än t.ex. södra Frankrike. Sedan är det ju en prisfråga också: man får helt enkelt mer för pengarna i Spanien än i attraktiva delar av Frankrike. Jag upplever det också som "lättare" för svenskar att t.ex. köpa fastighet i Spanien än i t.ex. Italien och Grekland.
 
Toppen