Budgetresenär
Medlem
Jag är inte så bra på flygplanstyper, men jag syftar på de flygplanen i 2 + 2 konfiguration som brukar trafikera SAS utrikesrutter främst i Centraleuropa men även delar av norra Europa.Tänker du på småkärrorna nu? CRJ-900?
Jag är inte så bra på flygplanstyper, men jag syftar på de flygplanen i 2 + 2 konfiguration som brukar trafikera SAS utrikesrutter främst i Centraleuropa men även delar av norra Europa.Tänker du på småkärrorna nu? CRJ-900?
Japp. Det är CRJ och ATR. På dessa är det regelmässigt delivery at aircraft. Det Ryanair gör här är dock på stora kärror.Jag är inte så bra på flygplanstyper, men jag syftar på de flygplanen i 2 + 2 konfiguration som brukar trafikera SAS utrikesrutter främst i Centraleuropa men även delar av norra Europa.
Precis, CRJ 900...Jag är inte så bra på flygplanstyper, men jag syftar på de flygplanen i 2 + 2 konfiguration som brukar trafikera SAS utrikesrutter främst i Centraleuropa men även delar av norra Europa.
Du är väl så ung att du inte minns DC/MD maskinerna även de hade trapp i fram men fick gatebrygga.För övrigt märkligt att de fick brygga då de redan har trappan med sig i planet.
Samt att ha stenhård overhead block i pluskabinen. Inga Go-bagage där.Skillnaden är väl att SAS gör det "after the fact" d v s när planet är knökfullt och 10-20 passagerare irrar runt med väskor som inte får plats och alla andra sitter och svettas i värmen och svär inombords. Alla flygbolag borde göra på detta vis, med olika antal tillåtna carryons beroende på flygplanstyp eventuellt.
Detta är inte specifikt för landvetter. De har inte delivery at aircraft, likt sas och widerø, utan de kommer alltid på bagagebandet. Även om man landar utan brygga.Däremot att Landvetter valde att låta Ryan få gate med brygga och inte promenadgaten på Non-Schengen, sänkte hela konceptet då väskorna kom på bandet istället för vid gate. För övrigt märkligt att de fick brygga då de redan har trappan med sig i planet.
Även Linjeflygs Fokkrar fick brygga på Arlanda trots att de hade trappa inbygd. Inbygd trappa eller ej har inget med det att göra!Du är väl så ung att du inte minns DC/MD maskinerna även de hade trapp i fram men fick gatebrygga.
Innan alla kastar sig över inlägget och säger detta är en halv sanning SAS MD90 saknade trappen där fram, men jag hoppar över att skriva det så får vi se hur många som kommer att informera oss om detta.
Finns det mer än ett flygbolag som heter SAS??? Vi kan inte prata om samma flygbolag... Mina erfarenheter är att jag oftast är bland de 5 första passagerarna genom gaten och där får jag alltid en sån där tagg att sätta på väskan och jag ombeds att lämna in väskan med motiveringen att flyget är fullbokat. När jag då påpekar att det fanns 10 lediga platser 5 minuter tidigare när jag kollade på SAS Online Checkin så påstår de att min väska inte får plats i overhead bins, vilket är fel. Sedan när alla har kommit ombord och satt sig så visar det sig att var och varannan overhead bin är halvfull...Skillnaden är väl att SAS gör det "after the fact" d v s när planet är knökfullt och 10-20 passagerare irrar runt med väskor som inte får plats och alla andra sitter och svettas i värmen och svär inombords. Alla flygbolag borde göra på detta vis, med olika antal tillåtna carryons beroende på flygplanstyp eventuellt.