Ryanair anställer Ryan, 19, som pilot

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Marcus_R, 16 Maj 2013.

1. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej tack! Ser gärna lite erfarenhet hos piloterna innan jag åker med dom.

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ju äldre desto bättre i såna här sammanhang.

4. flygtoken

flygtoken Medlem

5. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äldre eller erfaren?

7. Egentligen tycker jag inte om åldersdiskriminering, men på något sätt känns det olustigt... på samma sätt som om jag skulle på en kirurg som var 19år.
    Känns som övning ger färdighet på ett visst sätt. Även om de båda kan alla regler etc känns det som att en äldre pilot kan hålla sig lugn och tänka utanför ramarna om sådant skulle krävas.

Ärligt talat tror jag att jag skulle ha stigit av planet om de berättade att piloten var 19år...

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antar att han kommer att var andre pilot i några år innan han får bestämma själv över planet.

9. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han är förmodligen billig och lojal...

10. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han flyger som F/O (first officer), alltså styrman. Så han är inte kapten, det tar några år och lite insamlade av erfarenhet innan det är dags.

Jag ser egentligen inget fel i att vara 19 år och färdigutbildad pilot. Du kan ju ta PPL (Private Pilot License) när du är 17 år, och få flyga ensam dock under kontroll från flyglärare som är kvar på marken när du är 16 år. Du får alltså flyga flygplan själv, innan du får ta körkort.
    Sen är det inte vem som helst som flyger, du går igenom att psykologiskt lämplighetstest (som visserligen kanske inte är 100% tillförlitligt, går säkert att bluffa och hålla på om man är duktig) som tar några timmar att genomföra, intervjuer m.m.
    Jag tycker snarare att det är kul att det går att få flygjobb, trots konkurrensen och den hårda marknaden för piloter.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!