Senaste nytt

Royal Viking Club EuroBonus?

mrestes

Medlem
Undrar hur många här var med i SAS Royal Viking Club innan Eurobonus och miles föddes. Och kanske lite info om hur ni kom med och vad ni fick senare för nummer för Eurobonus.

I 1989/1990 reste jag i princip varje vecka med SAS till Läondon i business class. Mitt amerikanska pass fick jag skaffa extra sidor till, när det gick ut hade jag 50 sidor med 4-5 stämplar på varje sidor. På en flygning hem satt jag bredvid någon som jobbade för SAS. När han hörde hur mycket jag flög frågade han om jag hade en Royal Viking Club kort. Svaret var nej. Kanske för att alla biljetter köptes via företags resebyrå i UK.

Då tog han mitt namn och adress och någon vecka senare hade jag ett plastkort och luggage tags. Kommer inte ihåg så mycket över några benefits förutom att baggaget skulle hanteras först efter landning. Och att en gång ringde jag honom när SAS ville sätta mig i en smoking seat på en flygning till Tokyo eftersom alla non-smoking var upptagna i tourist class, som jag hade bokat. Han såg till att jag och frun uppgraderades till business när vi byte flygplan på Kastrup.

Sedan kom man med automatisk i Eurobonus. Jag fick nummer EB0000590xx. När en anställd på SAS såg nummret för typ 10 sedan kommenterade han att det var ett väldigt tidigt nummer. Men jag kan inte förstå hur ett nummer som se ut att vara nästan 60 tusen kan vara så tidigt.

Några andra här som har varit med så länge eller som vet om EB0000590xx är ett tidigt nummer eller ej?

PS morgonflygen till Heathrow i Business 1989 var rätt skrämmande. Flera affärsmän började med champagne, sedan gin och tonic, rödvin och öl till maten och en whisky eller två till kaffet. Jag var ung, skulle jobba när jag landade och drack inte ens kaffe. På sin höjd tog jag en champagne för att blanda ut med apelsinjuice.
 

FFlash

Medlem
U

PS morgonflygen till Heathrow i Business 1989 var rätt skrämmande. Flera affärsmän började med champagne, sedan gin och tonic, rödvin och öl till maten och en whisky eller två till kaffet. Jag var ung, skulle jobba när jag landade och drack inte ens kaffe. På sin höjd tog jag en champagne för att blanda ut med apelsinjuice.

Detta är proof på att arbetslivet idag är tråkigt slavliv och resande affärsmen den värsta gruppen att hamna i med only-economy respolicy etc billiga skunkhotell etc

Häftigt inlägg annars
 
Toppen