Ruttkartor för flygbolag i stort format - var kan man hitta?

Diskussion i 'Övrigt' startad av agehall, 26 September 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om det går att få tag på ruttkartor från olika flygbolag i A3 eller större format? Eller finns de som PDFer så man själv kan trycka en gigantisk karta? De flesta verkar ju tyvärr ha något sunkigt flashskräp numera, vilket inte riktigt går att trycka.

Jag tycker det skulle vara riktigt praktiskt att ha tex en detaljerad ruttkarta över USA, i gigantiskt format och helst med en yta som man kan använda whiteboardpennor på (och även sudda!).

Någon som sett något åt det hållet?

2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm, jag fick en spelidé precis. Har ni spelat Ticket to Ride någon gång? Göra ett liknande men med flyg...

1 person likes this.
  3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Kanske kan du skriva till något favoritflygbolag och fråga?
    Det spelet går varmt här hemma :)

4. Homer

Homer Medlem

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt Homer! Det är precis vad jag letar efter. Behöver några till, men jag får väl leta lite själv också. Sedan är det bara att hitta ett tryckeri och få några utskrivna i A0 eller så.

Edit: Suck. Ibland är inte bc.se bästa stället att leta på. Google gav direkt http://www.airlineroutemaps.com/ vilket nog är vad jag egentligen behöver.

Nåja, nu blev det mer samlad kunskap här iaf.

6. Homer

Homer Medlem

Fast Airline Route Maps är enligt min erfarenhet dåligt uppdaterad
    titta på SAS t.ex så har de med Seattle.

Testa att googla "airlines downloadable Route Maps pdf" så har du lite att göra resten av kvällen

1 person likes this.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kvällen är kort - 15 minuter till boarding.. ;)

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ola Brandborn : Det hade ju varit alldeles lysande med ett "Ticket To Fly"!
    Ticket To Ride är ju ett av mina favvospel både bräd- och iPhoneledes. Fast det är ju snylta på flickvännens iPhone som gäller då...

9. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får väl ta och kolla lite på webbsidorna som nämnts samt se om man kan hitta annan relevant routemap-information, skriva ut dem på "ett kontor nära mig" och sedan tapetsera väggarna... (Undrar om det skulle uppskattas hemma? :rolleyes: )

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!