Rutten Stockholm - London City Airport läggs ned

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Homer, 27 Juni 2014.

1. Homer

Homer Medlem

British Airways CityFlyer have announced some route suspensions and frequency changes for their Winter 2014 schedules.

Stockholm (ARN) and Aberdeen (ABZ) - both routes from LCY are suspended for travel from 26 October 201

Venice (VCE) - route will no longer operate during the Winter season, will recommence in March 2015

All customers booked on the above suspended services will be re-accommodated onto alternative flights via LHR
    Palma (PMI) from 26OCT and Granada (GRX) from 01NOV services will be reduced for the Winter season

British Airways CityFlyer are to commence direct services between London City (LCY) and Dublin (DUB) from the start of the winter schedules on 26 October 2014.

British Airways CityFlyer are also increasing frequency to Scotland from London City with two new flights a day to Glasgow and an extra daily flight to Edinburgh

British Airways' Speedbird Club: Welcome to British Airways Speedbird Club

2. Homer

Homer Medlem

I gengäld ökar antalet flighter till LHR

Stockholm (ARN) - increasing with an extra flight on Tuesdays, to 40 per week (from 28 October)

3. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt, gillade att kunna landa i city istället för lhr.

1 person likes this.
  4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dito

1 person likes this.
  5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen trist att höra. Jag gillade linjen mycket. Tycker beslutet är väldigt konstigt. När jag åkt med den har jag frågat besättningen om beläggningen och de har sagt att den alltid brukar vara bra. Det var ju inte så länge sedan man ökade till tre flighter på vardagarna. Hoppas linjen återkommer.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äh, det vi verkligen behöver är ett tidigt morgonflyg till HEL som kan ansluta till en flight till LCY som landar i tid för BA001...

7. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår inte detta alls:(

Jag gillar linjen, även om jag oftast åker till LHR då jag jobbar mycket i West Sussex.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är
    Det slottider på LCY som spökar, dvs, British Airways vill flytta över trafik till andra linjer (Glasgow, Edinburgh, Dublin)?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!