Senaste nytt

Run for EBG

mha321

Medlem
UA P lär mappas mot en 100%-klass på både LH och LX. Det finns ju (som tur är, och än så länge) inga business class fares som ger mindre än 100% på LH/LX. Och att den skulle ge mer än 100% kan nog ses som helt uteslutet. Det brukar väl vara "hyfsad" alignment på de klasserna så länge det är inom Joint-Venture över atlanten (UA,AC,LH,LX,SN är det väl?). Men även utan det - att den billigaste united-biljetten skulle hamna som fullflex hos LH - nä, knappast.

Köper du en business-biljett över atlanten på codeshare så skulle jag räkna med 100%. Allt över det är en ren bonus.

(Sedan är det mycket möjligt att reglerna har ändrats till slutet av året och LH/LX har infört en klass som tjänar mindre än 100% i business - ingenting skulle längre förvåna mig gällande dem och intjäning, tyvärr)
 
Jeg tager chancen.

Du får 100% af distancen oprundet til nærmeste 100, på alle strækninger der ikke flyves af United.


Jag har svårt att se att UA P skulle mappas till någon bokningsklass på LH som ger 200%. I bästa fall 100%.
I bedste fald 100%?

Den mappes vel næppe til I, så det er nok præcis 100%
 

agehall

Medlem
Sorry, var lite naiv och trodde att det alltid var selling carrier man gick mot ;-)

Så är det inom OW, men inte i *A.

I bedste fald 100%?

Den mappes vel næppe til I, så det er nok præcis 100%

Det vet du inte. Så kanske det var igår, men det kan ha ändrats. Som jag skrev så finns det ingen mappningstabell publicerad, så vi kan inte veta detta med säkerhet och det kan ändras utan förvarning. Dessutom ligger denna resa ganska långt bort i tiden, så det gör det ännu mer osäkert. Både mappning och intjäning kan ändras...
 

mha321

Medlem
Säker är man inte förrän poängen ligger på kontot. (eller möjligen inte ens förrän efter man retroclaimat felen).

Men man kan göra en kvalificerad gissning. Och med codeshare involverat så bör man gissa lågt.
 

toer00

Medlem
Så då gör jag så här då, vad tycker ni övriga, vilket alt. skall jag satsa på?
Både vad gäller komfort och poäng?

Kanske satasa på något annat *A och glömma min 9 850 Poäng?
Eller kreditera frugans poäng till mitt kort 1+1 kanske blir EBG ;-)?

Först LAX i sommar sedan någon av dessa?

Alt. 1

1 LX1249P 29DEC 2 ARNZRH*HK2 0945 1210 HRS /DCLX*/E
2 LX 64P 29DEC 2 ZRHMIA*HK2 1315 1800 HRS /DCLX*/E
3 LX 65P 09JAN 6 MIAZRH*HK2 1950 1100 10JAN 7
/DCLX*GGQXXJ /E
4 LX1250P 10JAN 7 ZRHARN*HK2 1240 1505 /DCLX*/E
TKT/TIME LIMIT

Alt. 2

1 LX1249P 29DEC 2 ARNZRH HK2 0945 1210 /DCLX*/E
2 UA7678P 29DEC 2 ZRHMIA HK2 1315 1800 /DCUA*/E
OPERATED BY SWISS
ZRH CHECK-IN WITH SWISS INTERNATIONAL
3 UA8780P 09JAN 6 MIAMUC*HK2 1855 1025 10JAN 7
/DCUA*EPS47D /E
OPERATED BY LUFTHANSA
MIA CHECK-IN WITH LUFTHANSA
4 UA9158P 10JAN 7 MUCARN*HK2 1210 1420 /DCUA*/E
OPERATED BY LUFTHANSA
MUC CHECK-IN WITH LUFTHANSA

//Redigerat av moderator: tog bort PNR

 
Last edited by a moderator:

agehall

Medlem
För det första har du just gjort det största misstag du kan göra - du har postat all info, inkl PNR för dina bokningar. Se till att du gör nya bokningar om du väljer något av alternativen, annars finns det stor risk att någon jävlas med bokningarna i sista minuten.

Så då gör jag så här då, vad tycker ni övriga, vilket alt. skall jag satsa på?
Både vad gäller komfort och poäng?

Alt 1. Du ska ALDRIG ha codeshare i dina bokningar om du inte har en mycket bra anledning och det har du inte här.

Kanske satasa på något annat *A och glömma min 9 850 Poäng?
Beror ju helt på vad du vill uppnå.

Eller kreditera frugans poäng till mitt kort 1+1 kanske blir EBG ;-)?
Det kommer inte att fungera och i värsta fall kan det ses som regelbrott att ange ditt EB-nummer på hennes resa.
 
Toppen