Senaste nytt

Rubeln faller - dags för resor till/från Ryssland?

NyfikenGrau

Medlem
Jag funderar på att ta en liten Ryssland-Ukraina-kombinationstripp i vår (nej inte gränstrakterna..) och har också sett prisfall i båda länderna.

@Mark har du varit i eller hört något om städerna vid Volga, framför allt Kazan? Verkar väldigt fint.

Ska hålla tråden under uppsikt då jag har haft lite svårt att hitta entusiastiskt ressällskap till just den här resan.
 

Mark

Medlem
@Mark har du varit i eller hört något om städerna vid Volga, framför allt Kazan? Verkar väldigt fint.

Jag har varit i Nizjnij Novgorod, som inte är någon höjdare i mina ögon, men aldrig i Kazan. Jag har dock vänner som varit där och som talat gott om staden med anor från 1200-talet.

Själv är jag sugen på att besöka Yakutsk, en av världens kallaste städer (i skrivande stund har de -44C) som är byggd på permafrost.
 

Mark

Medlem
Lite snabba sökningar hos Aeroflot visar att det är ganska fördelaktiga priser hos dem just nu. Som exempel: t.o.r. Stockholm-Bangkok under högsäsong (t.ex sportlovsveckan i feb) för knappa 35.000 rubel, det ger med nuvarande kurs ca 4.500 kr.

Om man vill bila i Ryssland (det kanske finns någon här som är galen nog?) är bensinpriset oslagbart lågt. En liter bensin kostar ca 33 rubel, dvs 4.28 kr/liter med dagens kurs.
 

NyfikenGrau

Medlem
Nytt jätteras idag, nere på 0,1188 i relation till Martins graf. För första gången över 80 rubel för en euro, fick 44 förra året...
 

Napapijri

Medlem
1500 spänn för två nätter på Rocco Forte i St. Petersburg valfri helg under 2015 är ju skrattretande billigt. Eller 2000 kr på Corinthia och 3000 kr på Four Seasons.
 
Toppen